درباره نقشه زیست‌بوم نوآوری گروه صنعتی «گلرنگ»

این نقشه اولین نسخه از اکوسیستم نوآوری گروه صنعتی گلرنگ است که در طی سال‌ها ایجاد شده است. این اکوسیستم شامل زیرساخت‌های نوآوری، شرکت‌ها و برندهای نوآور موفق و همچنین برخی از نوآوری‌های شکست خورده می‌باشد.

به گزارش کارآفرینی پرس، در گروه صنعتی گلرنگ، توسعه و شکل‌گیری شرکت‌ها و برندهای نوآور در طول سال‌های گذشته، بر پایه‌ مدل‌های متنوع رشد و سرمایه‌گذاری انجام شده است. این فرآیندها شامل مدل‌های سرمایه‌گذاری جسورانه (Venture Capital)، سرمایه‌گذاری شرکتی (Corporate Venture Capital)، ساختارهای ونچر بیلدینگ (Venture Building) و همچنین ادغام و تملک (Mergers & Acquisitions) بوده‌اند.

بر این اساس، برخی شرکت‌ها از دل نیازهای استراتژیک شکل گرفته و از طریق مدل ونچر بیلدینگ توسط تیم‌های داخلی توسعه یافته‌اند. برخی دیگر با هدف سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های بیرونی و حمایت از نوآوری باز، از طریق مدل CVC و VC ایجاد و هدایت شده‌اند. همچنین، مواردی از ادغام یا تملک شرکت‌های نوآور نیز در راستای تسریع رشد و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فناورانه و بازار، به تحقق پیوسته است.

نتیجه این رویکرد ترکیبی، ایجاد یک اکوسیستم چندلایه و پویا از شرکت‌های نوآور در حوزه‌های متنوع بوده است که ضمن هم‌افزایی با زنجیره‌های ارزش گلرنگ، مسیر توسعه پایدار و نوآورانه را در مقیاسی ملی و بین‌المللی دنبال می‌کنند.

برای اطلاع از جزییات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

منبع
گلرنگ

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا