نوشین شهیدی: آموزشهای کارآفرینی در قالب باشگاه کارآفرینان نوجوان ارائه میشود
رئیس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از ارائهی آموزشهای کارآفرینی بهمنظور توانمندسازی و رشد استعدادهای دانشآموزان در قالب برگزاری باشگاه کارآفرینان نوجوان همزمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد.
به گزارش کارآفرینی پرس، نوشین شهیدی با آغاز سال تحصیلی جدید به طرح باشگاه کارآفرینان نوجوان اشاره کرد و گفت: درحال حاضر سیستم آموزشی کشور به گونهای است که ایجاد و تقویت ویژگیهای کارآفرینانه را در نظام آموزشی عالی پیگیری میکند؛ درحالی که بخش عمدهی شخصیت افراد، در دو دههی اول زندگی آنها شکل میگیرد و ایجاد شایستگیهای کارآفرینی در سنین ابتدایی زندگی، میتواند زمینه ساز ایجاد شخصیت و نگرش کارآفرینانه افراد باشد. از این رو از مرداد ماه سال 1402 دستور العمل برگزاری باشگاه کارآفرینان نوجوان برای نوجوانان ردهی سنی 12 تا 15 سال براساس الگوهای آموزشی بینالمللی توسط دفتر توسعهی نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی و بومیسازی و ابلاغ شد.
شهیدی افزود: استان اصفهان برای اجرای بهتر این دستورالعمل در قالب تفاهم نامه همکاری منعقده بین معاونت توسعهی کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به رایزنی با مسئولین استانی اقدام نمود که با وجود مرکز نوآوری اداره کل آموزش و پرورش و دید مثبت و فضای مناسب آموزش و پرورش استان، این جلسات زمینهی حضور مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی دارای مجوز برگزاری باشگاه کارآفرینان نوجوان را در مدارس استان فراهم نمود و از این حیث، استان اصفهان در کشور پیشرو بوده و میتواند الگوی سایر استانها قرار گیرد.
شهیدی همچنین مهمترین مهارتهایی را که نوجوانان در طی این باشگاه فرا میگیرند: مشاهدهگری، پرسشگری، آزمایشگری، تفکر پیوندی، تفکر انتقادی، کارتیمی، شبکه سازی، نفوذ و اقناع، تخیل و معناسازی، طراحی انسان محور و خلق بازار عنوان کرده و افزود: در سال 1403 یک مرکز کارآفرینی در شهرستان کاشان و یک مرکز کارآفرینی در شهرستان فلاورجان، در حال برگزاری باشگاه کارآفرینان نوجوان بوده و یک مرکز کارآفرینی نیز در شهرستان اصفهان مراحل اولیه برای برگزاری باشگاه را آغاز کرده است.
لازم به توضیح است باشگاه کارآفرینان نوجوان طی یک دوره 18 جلسهای، در کنار تسهیلگر فرآیند یادگیری عملی (کوچ)، یک محتوای متمایز بر پایهی سیستم یادگیری مبتنی بر تجربه را در قالب انواع بازیهای گروهی و فضای عملی آموزش داده و با ارائه یک پروژه و طرح نوآور توسط گروههای دانشآموزی خاتمه مییابد.
انتهای پیام/