سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

 کسب رتبه دوم اشتغال  کشور توسط خراسان رضوی

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت : در سامانه رصد اشتغال وزارت کارکه با کد ملی ثبت می‌ شود مجموعه استان خراسان رضوی رتبه دوم  بعد از استان تهران را دارد. 

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، امیر رضا رجبی در حاشیه نمایشگاه تخصصی حوزه صنعت ، معدن و متالوژی مشهد در خصوص آمار وضعیت واحدهای تولیدی حوزه صنعت و معدن اظهارداشت: اگر بخواهیم  مقایسه ای انجام دهیم تقریباً در مهرماه سال 1400 ما 4608 واحد با 125 همت به روز شده داشتیم و در حال حاضر این واحدها به 5600 واحد صنعتی با 236 همت سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی رسیده است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در توسعه واحدهای صنعتی ودرحوزه جذب سرمایه‌گذاری اتفاق های خوبی رخ داده و بیش از چهار هزار جواز تاسیس صادر شده است که  حدود 160 هزار میلیارد تومان ارزش دارد و پیش بینی می‌کنیم حدود 15 تا 20 درصد آن محقق شود.

مدیرکل صنعت‌، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهارکرد: طرح‌های مختلف توسعه صنعتی انجام شده است وطی ظرف همین مدت حدود 60 همت سرمایه‌گذاری اتفاق افتاده ‌که منجر به افزایش تولیدات شده است.

رجبی با اشاره به آن که در برخی از محصولات با رشد مواجه بوده ایم‌، تاکیدکرد:  در بررسی حداقل 40 محصول بین 30 الی بیش از 100 درصد رشد محصولات بوده است و صادرات مان با همتی که شرکت‌ها داشتند افزایش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: بیش از 40 درصد صادرات  به کشورهای مختلف انجام شده که فقط 10 کشوری که تا به حال به آن ها صادرات نداشتیم طی دو سال به سبد صادراتی استان  اضافه شده است.

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی در خصوص مجموعه اشتغال بخش صنعتی خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر در بخش اشتغال  به حدود 240 هزار اشتغال رسیده ایم و در حوزه اصناف هم اگر با ضریب 2/2 در نظر بگیریم بیش از 550 هزار نفر نیز در حوزه اصناف اشتغال داریم.

رجبی درباره نمایشگاه های تخصصی صنایع، معادن و متالوژی خاطرنشان کرد: نمایشگاه در سطح بسیار خوبی مورد استقبال قرار گرفته که نشان دهنده توانمندی‌های استان خراسان در حوزه صنعت و صنایع معدنی است.

مدیر کل صمت خراسان رضوی یادآور شد: نقش مجموعه هلدینگ در توسعه زنجیره فولاد بسیار حائز اهمیت است ما نیز همه امکانات را با همکاری استاندار ی خراسان رضوی برای توسعه سرمایه‌گذاری‌ها فراهم کرده ایم .

رجبی تصریح کرد : یکی از آن‌ها فاز دوم پارس فولاد سبزوار است که به مجموعه هلدینگ درخواست داده‌ شده که آن را حتماً به نتیجه برسانند و توسعه‌هایی که با خود مجموعه منطقه خواف دارند نیز ما آمادگی آن را داریم  که این اتفاقات به سرعت رقم بخورد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا