سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

محمدعلى نژاديان خطاب به وزير اقتصاد و رييس سازمان امور مالياتى کشور: به برخى از مميزان خود بگوييد از صدور برگه‌هاى تشخيص و جريمه‌ی «بدون مبنا» دست بردارند

متاسفانه در سازمان امور مالياتى شاهد پديده‌اى هستيم كه بدون هيچ استدلال و مدركى براى برخی از مردم برگه تشخيص و جريمه صادر مى‌كنند و اعداد، ارقام و تحليل‌هاى غيرواقع و سلیقه‌ای مى‌نويسند. در اين حالت بعضا مردم چه افرادى كه تعطيل كرده‌اند و يا بيمار هستند و يا دچار كهولت سن هستند نیز بايد پله‌هاى اداره ماليات را بالا و پايين بروند و از اين مرحله به مرحله بعد بروند تا ادعاهاى خلاف واقع برخی از مميزان را ثابت كنند. به‌عبارتى مميزان از خود يك استدلال حدسی مى‌نويسند و مى‌گويند حالا مردم بدوند تا خلاف چيزى كه ما نوشته‌ايم را ثابت كنند.

محمدعلى نژاديان مدیرمسئول کارآفرینی پرس در يادداشتى نوشت: از این پس توسط این رسانه، موارد مرتبط با مطالبه‌گری از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها، طی یک نامه برای رهبر انقلاب اسلامی و روسای قوا نیز ارسال خواهد شد.

قابل ذکر است که در بعضى موارد مشاهده شده كه ابلاغيه‌ها در سامانه امور مالیاتی کشور برای مودیان نمایش داده نمی‌شود و فرصت اعتراض براى مردم در وقت مقرر از دست مى‌رود و سپس مودیان بايد منتظر باشند تا وقت شورا برای آن‌ها صادر شود، حالا اگر پيامك به‌دست موديان برسد يا نرسد نیز بحث ديگرى است. مشكل بعدى عدم تماس با موديان در قبل از صدور برگه و در نتيجه نوشتن تحليل شخصى توسط ممیزان است.

باور كردنى نيست كه در وزارت امور اقتصادی و دارایی، همزمان دو سازمان با دو رويكرد متفاوت در حال تلاش براى كسب‌وكارها هستند؛ يكى درگاه ملى مجوزها كه ٢٤ ساعته به‌دنبال رفع موانع براى صدور مجوزهاست و از سوى ديگر سازمان امور مالياتى کشور كه قسمتى از بدنه آن در حال عصبانى كردن مردم است. البته نبايد در اين بين از انصاف بعضى از مميزان غافل شد و همه را به يك چشم ديد.

در نهايت از رييس جمهور جديد، وزير فعلى (جناب آقای دکتر سیداحسان خاندوزی) و وزير آينده و نمايندگان مجلس تقاضا داريم كه به اين مسئله ورود كرده و به اين پديده رسيدگى كنند. اين‌كار دقيقا باعث آسيب به نظام و اسلام بوده و ظلم به خون شهداست. چون همه اين كارها به‌حساب نظام نوشته مى‌شود.

حتى اگر در آخر مودى كه در حقش ظلم شده (عمدى يا سهوى)، ثابت كند كه مميز اشتباه نوشته است، اين موضوع جبران وقت تلف شده، اضطراب، استرس و فشارهاى روحى و جسمى، ضررهاى مادى و معنوی كه به موديان و خانواده‌هايشان وارد شده، نمى‌شود و همین موضوع باعث بی‌انگیزه شدن جوانان برای شروع کارآفرینی و ایجاد کسب‌و‌کار است. حتی چه بسا کسب‌و‌کارهای موجود نیز تصمیم به تعطیلی بگیرند. البته آثار چنین رفتارهایی در جامعه فقط این موارد نیست بلکه چه بسا باعث رواج بی‌انصافی در بین مردم شود. زیرا، وقتی بخشی از حاکمیت از دایره انصاف خارج شود، همین موضوع تبدیل به فرهنگ خواهد شد.

قابل ذكر است كه سازمان امور مالیاتی کشور داراى اختيار براى هرگونه اعمال قانون (از جمله ممنوع‌الخروج كردن مردم) است.

براى اثبات موضوع مطروحه در این خبر، نمونه‌اى در اختيار این رسانه است كه در صورت نياز مى‌توانيم حضورى به مسئولان محترم ارائه كنيم و كامل توضيح دهيم. هر چند که امکان ندارد که در جریان این اتفاق‌ها نباشند.

  • هموطنانى كه توسط سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها دچار ضرر، زيان و آسيب شده‌اند، مى‌توانند مدارك خود را براى پايگاه خبرى كارآفرينى پرس ارسال كنند تا بعد از بررسى آن، گزارشى را منتشر کنیم.

ايميل: karafarinipress@gmail.com

انتهاى پيام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا