سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

تخصیص رتبه نخست ایجاد اشتغال تعهد شده در کشور به زنجان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: استان زنجان با تحقق ۱۰۸ درصدی اشتغال تعهد شده در سال گذشته، رتبه نخست کشور را در این خصوص به خود اختصاص داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از صدا و سیما، محمدی گفت: اطلاعات مربوط به شغل های ایجاد شده در سامانه ملی رصد اشتغال ثبت می‌شود و از این طریق با روش‌های مختلفی مورد راستی آزمایی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: سال گذشته با ایجاد بیش از ۱۶ هزار شغل، عملکرد استان در عملیاتی کردن تعهد اشتغال به میزان ۱۰۸ درصد شد که در این زمینه در ردیف استان‌های برتر کشور قرار گرفتیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان ادامه داد: پارسال تعهد استان ایجاد ۱۴ هزار و ۶۴۹ فرصت شغلی با کمک دستگاه‌های اجرایی دولتی بود که با همراهی آنها اطلاعات بیش از ۱۶ هزار نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت شد.

وی افزود: ایجاد ۱۱ هزار و ۵۷ شغل جدید در استان طی امسال هدفگذاری و سهم شهرستان‌ها نیز بر اساس جمعیت، وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در آنها، تعیین و ابلاغ شده است.

محمدی گفت: اولویت استان طی امسال تمرکز بر اشتغال دانش آموختگان است که در این راستا متعهد شده ایم ۴۰ درصد از سهم اشتغالزایی استان به این قشر اختصاص یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان ادامه داد: ایجاد اشتغال تابع مداخلات مستقیم دستگاه‌های اجرایی در پرداخت تسهیلات همچنین بهبود شرایط کسب و کار در استان است و ما از این راه‌ها اشتغال هدفگذاری شده را محقق می‌کنیم.

زنجان در سال گذشته نیز رتبه نخست را در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور کسب کرد.

از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان ۸۳۰ هزار نفر در سن کار هستند.

 نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا