سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

شریف روحانی مقدم: ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در بخش شیلات فعالیت دارند

قائم مقام موسسه شیلات ایران با تأکید بر اینکه سهم ایران از اقتصاد دریا حدود ۵ درصد است، گفت: در کشور بیش از ۸ هزار شرکت دانش بنیان وجود دارد اما متاسفانه حدود ۱۰۰ شرکت در حوزه شیلات و آبزی پروری فعال هستند. 

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، شریف روحانی مقدم ظهر امروز در نشست تخصصی توسعه دریامحور با رویکرد شیلات اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در حوزه شیلات با آن مواجه هستیم، بهره‌گیری از ظرفیت‌های شرکت دانش بنیان است.

قائم مقام موسسه شیلات ایران گفت: در کشور بیش از هشت هزار شرکت دانش بنیان وجود دارد اما متاسفانه حدود 100 شرکت در حوزه شیلات و آبزی پروری فعال هستند.

وی با تأکید بر اینکه سهم ایران از اقتصاد دریا حدود 5 درصد است، بیان کرد: تلاش ما این است تا سهم کشورمان را از اقتصاد دریا افزایش دهیم و اکنون فرصت خوبی برای این کار فراهم شده است.

روحانی‌مقدم گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر تعداد شرکت‌های دانش بنیان رو به افزایش است و فرصتی فراهم شده تا فارغ التحصیلان دانشگاهی و محققان در این بخش متمرکز شوند.

وی ادامه داد: معاونت علمی ریاست جمهوری نیز توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد و در کنار آن کانون هماهنگی دانش‌، صنعت و آبزیان نیز ایجاد شده و از شرکت‌های دانش بنیانی که بخواهند در بخش شیلات فعالیت کنند، حمایت می‌کنیم.

قائم مقام موسسه شیلات ایران گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری نیز با تصویب طرح‌های کلان فناوری و اعطای تسهیلات مالی به تحقق این اهداف کمک خواهد کرد.

وی افزد: این مزیت در حوزه شیلات وجود دارد اما همچنان نیازمند تشویق و انگیزه‌سازی هستیم تا از مساعدت‌های معاونت علمی و کانون هماهنگی دانش‌، صنعت و آیزبان برای افزایش تولیدات شیلاتی بهره‌مند شویم.

روحانی‌مقدم خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که برای ما اهمیت دارد موضوع پرورش ماهیان خاویاری است که به دنبال فعالیت‌های دانش بنیان در این بخش هستیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا