زندگی کارآفرینانه: شروع یک سفر بی پایان

نژادیان: کارآفرین بودن یعنی نیمه‌های شب از خواب پریدن؛ یعنی زمانی که همه در خواب عمیق هستند و خواب می‌بینند، فرد کارآفرین به‌دنبال ایده‌ها، برنامه‌ها و راه‌حل‌هاست.

محمدعلی نژادیان مدیرمسئول کارآفرینی پرس در دومین شرح حال زندگی کارآفرینان در یادداشتی نوشت: زندگی کارآفرینانه یعنی نه فقط خواب نداشتن، بلکه رویایی بزرگ داشتن و هر روز با شوق و اشتیاق به‌سوی آن حرکت کردن. یعنی باور داشتن به خود و توانایی‌های خود، حتی وقتی دیگران تردید دارند.

کارآفرین بودن یعنی پشتکار و مقاومت در برابر سختی‌ها؛ یعنی وقتی که همه چیز بر خلاف میل پیش می‌رود، مانند یک سخره نورد، سختی‌های سخره را تحمل کردن و بالا رفتن!

زندگی کارآفرینانه مانند «ترن هوایی» است؛ پر از دلهره‌ها، فراز و فرودها، هیجان، امیدواری و ناامیدی‌ها، ولی همیشه در او انگیزه‌ای بی‌پایان برای تجربه وجود دارد.

کارآفرین بودن یعنی همیشه این زمزمه را داشتن که یک بار دیگر برای موفقیت تلاش کن؛ یعنی زمزمه این که برای هر چیزی راه بهتری وجود دارد، پس پیدایش کن.

کارآفرین بودن یعنی برای من «عدم موفقیت» به معنی دیر رسیدن است، نه نرسیدن!

کارآفرین بودن یعنی یافتن رضایت در خلق چیزی جدید و تماشای رشد و شکوفایی آن!

کارآفرین بودن یعنی جایی که دیگران فرصت‌ها را نمی‌توانند تشخیص دهند یا ممکن است حتی آن فرصت‌ها را به‌عنوان مسئله یا تهدید بپندارند، او اقدام و ارزش‌آفرینی می‌کند.

کارآفرین بودن یعنی به استقبال ناشناخته‌ها رفتن و همیشه آماده برای مواجهه با چالش‌های جدید بودن. یعنی داشتن قلبی شجاع و ذهنی باز که هیچ‌گاه از عدم موفقیت نمی‌هراسد، بلکه آن را به‌عنوان فرصتی برای یادگیری و رشد می‌بیند.

کارآفرین بودن یعنی هر روز با سوال‌های جدید روبرو شدن و به دنبال پاسخ‌های خلاقانه و نوآورانه بودن. یعنی دیدن فرصت‌ها در هر چالش و تبدیل کردن موانع به پله‌هایی برای صعود.

اگر این داستان و جمله صحت داشته باشد، شاید ادیسون بهتر از هر کسی مفهوم کارآفرین بودن و زندگی کارآفرینانه را درک کرده است: «من تجربه‌های زیادی کسب کرده‌ام و اکنون راه‌های زیادی را می‌شناسم که به شکست منتهی می‌شوند!» شاید اگر یک نقل قول برای خلاصه کردن تمام تجربیات کارآفرینان وجود داشته باشد، همین نقل قول باشد!

این همان روحیه‌ای است که کارآفرینان را از دیگران متمایز می‌کند؛ روحیه‌ای که از چالش‌ها به‌عنوان فرصت‌هایی برای رشد و پیشرفت استفاده می‌کند و هرگز از تلاش برای رسیدن به ایده‌آل‌ها دست نمی‌کشد.

در نهایت، کارآفرین بودن یعنی افتخارآفرینی و نوآفرینی؛ یعنی به‌وجود آوردن ارزش‌های جدید و تاثیر مثبت بر زندگی دیگران، و این همان چیزی است که زندگی کارآفرینانه را به یک سفر بی‌پایان و هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند.


برای آشنایی با پیشران‌های موثر بر توسعه کارآفرینی در ایران اینجا را کلیک کنید.

برای آشنایی با تاثیرگذاران دیگر، اینجا را کلیک کنید.


  • تولید محتوا: محمدعلی نژادیان (و اندکی استفاده از مدیراینفو) 

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا