بهره‌برداری از ۲ واحد صنعتی دانش‌بنیان در چناران

 ۲ واحد صنعتی دانش بنیان و فناور بانوان کارآفرین عصر امروز با حضور معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در شهرک صنعتی چناران بهره برداری شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری عصر جمعه در حاشیه بهره‌برداری از این واحدها در جمع خبرنگاران گفت: سید الشهدای خدمت همیشه بر استفاده از تولیدات ایرانی تاکید داشت و می گفت وقتی جنسی را در داخل تولید می کنیم به هیچ وجه نباید اجازه واردات داد و به وزرا دستور پشتیبانی کامل از تولیدات داخل را می داد.

دکتر انسیه خزعلی افزود: واحدهای بهره‌برداری شده امروز اعم از تولید کننده انواع تشک ابر و پارچه‌های رو مبلی، واحد دانش‌بنیان تولید انواع رنگ و پوشش های محافظتی و واحد تولید کننده انواع نخ و منسوجات بافت می‌توانند هر یک بخشی از نیاز استان و کشور را تامین کنند.

وی ادامه داد: در فاصله دو ۲ ساله ۲ بازدیدم از برخی از واحدهای استان شاهد تحول چشمگیری در استان هستیم توسعه امروز واحدهایی که در گذشته بازدید کرده بودم قابل تحسین است و نیز احیاء واحدهای تعطیل شده و افزایش واحدهای موجود بسیار ارزشمند و نشان دهنده به ثمر نشستن تلاش‌های دولت سیزدهم است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بیان کرد: بازدید امروزم از طرح‌هایی بود که زنان مدیریت و برنامه ریزی صفر تا ۱۰۰ آن را برعهده داشتند، تولیداتی که مشابه نمونه خارجی و حتی بهتر از آن است و توانسته بخشی از نیازهای کشور را تامین کند و حتی در برخی موارد صادرات هم دارد.

دکتر خزعلی افزود: مایه افتخار است دانش آموختگان، نخبگان و زنان متخصص ما در چرخه تولید فعالیت دارند و منشا اثر هستند.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در مراسم بازگشایی و توسعه واحدهای تولیدکننده و کارآفرین بانوی خراسانی عنوان کرد : از اهم موضوعات طرح شده در بازدید از واحدهای تولیدی بانوان کارآفرین درخواست تامین سرمایه در گردش و مجوزهای لازم برای توسعه کسب و کارهای ایجاد شده بود که امیدوارم با تدابیر مسئولان استانی شاهد رفع موانع و عملیاتی شدن طرح‌های تولیدی با مدیریت زنان صنعتگر باشیم.

تشکیل کارگروه حمایت و رفع موانع فعالیت بانوان کارآفرینان خراسان رضوی 

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان رضوی نیز در این مراسم به خبرنگاران گفت: کارگروه حمایت از بانوان کارآفرین استان خراسان رضوی در جهت رفع مشکلات بانوان تولید کننده تشکیل شد.

جعفر فرشچی طوسی افزود: تعداد قراردادهای مربوط به زمین واگذار شده به بانوان کارآفرین خراسان رضوی در شهرکها و نواحی صنعتی استان تاکنون ۴۰۹ مورد با مساحت ۱۵۴ هکتار بوده است که در این زمین ها ۱۶۷ واحد صنعتی را ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد : بانوان کارآفرین استان از ابتدای انقلاب تاکنون با استقرار در شهرکها و نواحی صنعتی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی برای سه هزار و ۴۹۰ نفر شغل ایجاد کرده‌اند که حدود ۱۵ درصد آن طی بیش از یک دهه گذشته انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: هم اینک در استان ۵۳ شهرک مصوب داریم که ۴۲ شهرک در حال واگذاری است.

فرشچی طوسی افزود: تا کنون حدود ۲ هزار و ۷۹۴ پروانه بهره برداری در شهرکهای صنعتی استان صادر شده که برای بیش از ۸۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است که قسمتی از این پروانه های بهره برداری و اشتغالی که ایجاد شده توسط بانوان کارآفرین در شهرکهای صنعتی است.

وی ادامه داد: شهرک صنعتی چناران که در محور شرق کشور قرار دارد دارای ۳۶۰ واحد بهره برداری فعال و جمعیت شاغلی حدود هشت هزار نفر است که به دنبال توسعه این شهرک هستیم و تا کنون مصوبات اولیه آن را اخذ کرده ایم و امید است در آینده نزدیک شاهد توسعه این شهرک باشیم.

همزمان با سفر جمعی اعضای هیأت دولت به استان خراسان رضوی در مراسمی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، دو واحدهای تولیدی بانوان کارآفرین مستقر در شهرک صنعتی چناران را بهره برداری نمود و از یک واحد صنعتی در حال توسعه که تماماً توسط یک بانوی ایرانی مدیریت و راهبری میشود، بازدید به عمل آورد.

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا