تخصیص ۱۶ درصد از تعهد اشتغال به دانش‌آموختگان خراسان رضوی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: نزدیک به ۱۶ درصد از تعهد اشتغال امسال این استان به اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها اختصاص یافته است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، محمد امین بابایی روز جمعه افزود: تعهد اشتغال امسال خراسان رضوی ۷۹ هزار و ۷۳۲ نفر است که از این میزان تاکنون سه هزار و ۴۳۷ شغل معادل ۴.۳۱ درصد محقق شده و در سامانه رصد اشتغال استان ثبت شده است.

وی بیان کرد: از زمان راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل تاکنون ۲۲ هزار و ۵۰۹ نفر شامل متقاضیان بی سواد تا مدارک دکتری و بالاتر از خراسان رضوی درخواست خود را به عنوان کارجو به ثبت رسانده‌اند که از این تعداد سه هزار و ۵۲۰ نفر به شغل دست یافته اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: ۳۲ درصد از کارجویان استان تحصیلات دانشگاهی دارند که بیش از ۲۱ درصد از آن ها در مقطع کارشناسی تحصیل کرده‌ و بیشترین سهم را در بین دانش آموختگان دانشگاهی دارند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که ۳۴ درصد از کسانی که در این مدت برای آن‌ها اشتغال زایی شده است، معادل هزار و ۱۸۸ نفر تحصیلات دانشگاهی دارند که نزدیک به ۲۵ درصد از کل آنان در مقطع کارشناسی تحصیل کرده‌اند.

بابایی اظهار کرد: کل تعداد فرصت‌های شغلی ثبت شده از خراسان رضوی در سامانه جستجوی شغل تاکنون، هفت هزار و پنج مورد بوده که ۱۸ درصد از کل فرصت‌های شغلی مربوط به تحصیل کردگان دانشگاهی است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در خصوص مجوزهای مراکز کاریابی و کارآفرینی در سال ۱۴۰۲ گفت: پارسال ۲۵ مرکز کاریابی غیر دولتی، ۲۱ مرکز مشاوره کارآفرینی، ۱۴ مرکز شتاب دهنده، ۶ کافه کارآفرینی و ۱۱ فضای کار اشتراکی موفق به دریافت مجوز در استان شدند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان رضوی ۴۳.۱ درصد و نرخ بیکاری ۶.۳ درصد است و خالص ایجاد اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ بر اساس گزارش مرکز آمار ایران ۵۰ هزار و ۴۰ نفر است.

هم اکنون ۱۵۰ مرکز کاریابی غیردولتی، ۴۰ مرکز مشاوره کارآفرینی، ۲۱ مرکز شتاب دهنده، هفت کافه کارآفرینی و ۱۷ فضای کار اشتراکی در خراسان رضوی فعال است.

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا