فعالیت ۱۲ شرکت دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی خراسان رضوی

رئیس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۱۲ شرکت دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، مسعود نجفی اظهار کرد: کمبود آب مساله جدی در کشور است که برای حل آن باید راهکار درست ارائه شود.

رئیس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های این مرکز برای افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی، خاطر نشان کرد: با توجه به مساله به این ارزشمندی، باید به آب نه تنها به عنوان یک اولویت، بلکه به عنوان یک ضرورت نگاه کرد.

وی گفت: حل مسائل سازمان جهاد کشاورزی، با دانش‌بنیان کردن کشاورزی و انتقال دانش به عرصه عملیاتی میسر خواهد شد.

نجفی خاطرنشان کرد: در راستای برنامه ریزی و اجرای پروژه‌های مختلف در حوزه آب، با وجود نصف شدن منابع آبی در سال‌های اخیر، تولیدات کشاورزی استان افزایش یافته است.

رئیس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: رویداد ملی فن آب با هدف جذب ایده‌های نو در راستای مصرف بهینه آب و کمک به امنیت غذایی جامعه برگزار شده است؛ در همین راستا باید به سمت بهره وری آب حرکت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ۱۲ شرکت دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند.هدف از همکاری‌ها با شرکت‌های دانش بنیان افزایش راندمان و صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی است.

نجفی همچنین از برگزاری رویداد فن آب و انتخاب ۲۷ ایده برتر خبر داد و گفت: ایده‌ها تا مرحله تجاری شدن مورد حمایت پارک علم و فناوری استان قرار خواهند گرفت و جوایزی اهدا خواهد شد.

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا