سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

محمدرضا کمپانی: ۹۰ درصد از تجهیزات مصرفی بیمارستان‌های ایران داخلی است

 نایب رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی کشور در خصوص نمایشگاه ایران هلث گفت: برگزاری این نمایشگاه یکی از اهرم‌های لازم و ضروری برای توسعه و پیشرفت صادرات تجهیزات پزشکی در کشوراست. با این وجود، آسیب‌هایی در این زمینه وجود دارد که یکی از آن‌ها مسئله مربوط به ارز نیمایی است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نفل از ستاد خبری نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳، محمدرضا کمپانی نایب رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی کشور و مدیرعامل شرکت تجهیزات مراقبت پزشکی الکترونیک برتر از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس در خصوص نمایشگاه ایران هلث گفت: برگزاری این نمایشگاه یکی از اهرم‌های لازم و ضروری برای توسعه و پیشرفت صادرات تجهیزات پزشکی در کشوراست. با این وجود، آسیب‌هایی در این زمینه وجود دارد که یکی از آن‌ها مسئله مربوط به ارز نیمایی است.

کمپانی افزود: تخصیص ارز نیمایی موجب کاهش صادرات می‌شود. طبق توافقات صورت گرفته قرار بر این است که صادرات با استفاده از ارز توافقی انجام شود و این موضوع کمک شایانی به توسعه صادرات تجهیزات پزشکی خواهد کرد و می‌تواند زمینه‌ساز ورود ارز بیشتری به کشور شود.

کمپانی با بیان اینکه نمایشگاه ایران هلث ۲۰۲۴ طی چهار روز برگزار خواهد شد، افزود: از مردم عزیز ایران دعوت می‌کنم تا از این نمایشگاه تخصصی بازدید کرده تا از میزان توانمندی‌ شرکت‌های دانش بنیان داخلی آگاه شوند. هشتاد درصد شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه در زمینه ساخت و تولید تجهیزات پزشکی فعال هستند.
کمپانی بیان کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد از امکانات مورد نیاز در تجهیز بیمارستان‌های جدید کشور با استفاده از دستگاه‌های ایرانی انجام می‌شود. تنها سه قلم از کالاها با تکنولوژی پیچیده هستند که مجبور به خریداری آن‌ها هستیم، اما جوانان باهوش و توانمند ایران در تلاش هستند تا هرچه زودتر این تجهیزات وارد چرخه تولید و مصرف در بیمارستان‌ها شوند.

نایب رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی کشور ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صمت و وزارت بهداشت و کمک‌ و حمایت‌های معنوی و مالی مختلفی را صورت می‌دهند. برای مثال وزارتخانه‌های صمت و بهداشت، محصولات تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان را طبق آیین نامه خریداری می‌کنند‌. وجود این حمایت‌ها یک اتفاق بسیار مثبت است، اما همچنان نیاز است تا افزایش باید.

کمپانی در پایان گفت: شرکت‌های دانش بنیان نوپا بوده و دست به خلق یک محصول می‌زنند. به همین دلیل در بخش سرمایه در گردش و تجاری سازی به حمایتی ویژه نیاز دارند تا طرح‌ها به صورت راکد باقی نمانند. هرچه حمایت‌ها به صورت هدفمند و منطقی بیشتر شوند، موجب افزایش بهره‌وری شده و در سال آینده محصولات جدید بیشتری در نمایشگاه رویت خواهد شد.

بیست و پنجمین نمایشگاه ایران هلث به همت پارک فناوری پردیس از روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
پارک فناوری پردیس

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا