سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

اخبار نمایشگاه ایران هلث 1403 | معاون علمی رئیس جمهور: امنیت و سلامت دو حوزه مهم سرمایه‌گذاری در کشور است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری دو حوزه امنیت و سلامت را دو حوزه مهم در کشور دانست که بیشترین سرمایه‌گذاری در آن صورت گرفته است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ستاد خبری نمایشگاه ایران هلث 1403، روح الله دهقانی فیروز آبادی در مراسم افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه ایران هلث گفت: کلیت نمایشگاه ها، دارای یک کارکرد مشخص است ولی امسال به مدد همه فعالان این حوزه، نمایشگاه ایران هلث تبدیل به سبک رویداد شده است که در آن ۶۰۰ شر‌کت حضور دارند و ۶۰ نشست علمی تبادل فناوری برگزار می شود. از این رو این نمایشگاه، از یک نمایشگاه صرف که نمایش دستاوردهای علمی است، خارج شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که این رویداد که به محوریت پارک فناوری پردیس برگزار شده است در سال آینده به گونه ای برگزار شود که کل سالن های نمایشگاه، با حضور شرکت‌های فناور و دانش بنیان پر شود.

دهقانی ادامه داد: یکی از اشکالات ما این است که هر مجموعه ای به صورت پراکنده به کاری مشغول است و از نظر ناظران داخلی و خارجی، این توانمندی ها و عظمت دستاوردها دیده نمی شود. در حالی که ما شرکت های قابل توجهی داریم که می تواند ایران هلث را به رویدادی بزرگتر از سایر رویدادهای مشابه مانند عرب هلث تبدیل کند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به سخنان پیامبر اسلام اظهار کرد: دو نعمت سلامت و امنیت داریم که اگر از دست برود به اهمیت آن پی می بریم. از این ر‌و از ابتدای پیروزی انقلاب، دولتمردان این دو حوزه را در سرلوحه فعالیت های خود قرار داده اند و در این حوزه ها سرمایه گذاری کرده اند.

وی یادآور شد: در هیچ حوزه ای مانند حوزه های سلامت و امنیت در کشور سرمایه‌گذاری نشده است و شاهدیم که در همه دولت ها، علیرغم تغییر سیاست ها، توسعه سلامت و امنیت مورد توجه ویژه بوده است.

دهقانی فیروزآبادی اضافه کرد: نتیجه این توجه آن شده است که توان زیر ساختی عظیم و برنامه حمایتی قوی در این دو حوزه ایجاد شده است.

وی افزور: در ادبیات رییس جمهور در همه سفرهای خارجی و میزبانی از هیات های خارجی، تاکید بر اقتصاد دانش بنیان سلامت محور است که نشان از توانمندی کشور در این حوزه به تاثی از سیاست طولانی مدت، حمایت از اقتصاد دانش بنیان و توجه به حوزه های راهبردی امنیت و سلامت است.

وی با اشاره به ایجاد دو ستاد زیست فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان سلامت در معاونت علمی اظهار کرد: بیشترین حمایت مالی، تسهیلات و تنظیم گری معاونت علمی مربوط به حوزه سلامت می شود؛ چرا که معتقدیم صنعت سلامت امروز آنقدر توانمند است که اگر موانع آن از بین رود، افق های بزرگی را برای کشور ترسیم خواهند کرد.

دهقانی ادامه داد: اگر دو اقدام اجرایی شود، اتفاقات کلانی در این حوزه رخ خواهد داد که یکی از آنها این است که در کشور متعهد شویم که اگر در حوزه سلامت سرمایه گذاری شود، معادل ۷۰ درصد محصولات خارجی، از تولیدات داخلی خریداری شود تا از این طریق سرمایه‌ گذاران دلگرم تر در این حوزه فعال بمانند. اقدام دوم نیز پرداخت یارانه ارزی به مصرف کننده نهایی به جای ارز ترجیحی است.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
پارک پردیس

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا