برنامه دولت برای احیای ۸ هزار واحد تعطیل و نیمه فعال در سال 1402

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی گفت: در سال گذشته بیش از ۴۲۰۰ واحد راکد و نیمه فعال احیا شد که در سال جاری این تعداد به ۸ هزار واحد افزایش می‌یابد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، سید امیرحسین مدنی، با اشاره به شعار سال مبنی بر رشد تولید و اشاره رهبر معظم انقلاب در سخنان نوروزی به احیای چند هزار واحد تعطیل و نیمه فعال گفت: برنامه ما برای سال جدید احیای ۸ هزار واحد دیگر است که در مجموع در ۲ سال بتوانیم حدود ۱۲ هزار واحد را احیا کنیم.

وی افزود: این احیاها در شرکت‌های دانش‌بنیان، صنعتی و تولیدی، کشاورزی، خدماتی و معدنی توسط دستگاه‌های مختلف مثل صندوق کارآفرینی امید، شرکت شهرک‌های صنعتی وزارت صمت، بنیاد برکت، بسیج، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی و بخش خصوصی با حمایت نهضت احیای واحدهای اقتصادی صورت خواهد گرفت.

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی با بیان اینکه یکی از سیاست‌هایی که دولت سیزدهم دنبال می‌کند بحث سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و اقتصاد است، بیان کرد: یکی از راهکارهای اصلی برای این منظور، احیای واحدهاو سرمایه‌های غیرفعال و نیمه فعال در بخش‌های مختلف کشور است.

مدنی اضافه کرد: در کشور تعداد بسیار بالایی از واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل وجود دارد که بخشی از آن‌ها با سرمایه‌های اندکی احیا می‌شد.

به گفته وی، در سال گذشته بیش از ۴۲۰۰ واحد تعطیل و نیمه فعال احیا شد که از این طریق برای حدود ۱۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی شد و حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نیز احیا شد.

پایان پیام

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا