مسعود جمشیدیان: ۳۴ واحد فناوری و دانش‌بنیان در تربت حیدریه فعال هستند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس مرکز رشد واحدهای فناور تربت‌حیدریه گفت: این مرکز تاکنون به ۶۰ واحد فناور و دانش‌بنیان خدمات ارائه کرده و ۳۴ واحد نیز در این مرکز فعال هستند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، مسعود جمشیدیان افزود: واحدهای فناور فعال در مرکز رشد تربت‌حیدریه بیشتر در حوزه های زعفران، ابریشم و گیاهان دارویی به عنوان مزیت‌های شهرستان فعال هستند.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری خراسان رضوی در حوزه های انرژی و هوشمندسازی فعال است و تلاش ما بر این بوده که صنعت زعفران به عنوان یکی دیگر از این حوزه ها مورد توجه قرار گیرد.

رییس مرکز رشد واحدهای فناور تربت‌حیدریه گفت: باید به سوی دانشگاه‌های کارآفرین و کارخانه‌های نوآوری برویم و زیست بوم  فناوری را پیاده‌سازی کنیم.

وی افزود: واحدهای زیرمجموعه مرکز رشد تربت‌حیدریه در حوزه‌های فنی توانسته اند محصولات و خدمات  خود را به خارج کشور صادر کنند.

جمشیدیان ادامه داد: با توجه به ظرفیت های مرکز رشد تربت‌حیدریه امکان تبدیل آن به پردیس فناوری وجود دارد که تحقق این مهم نیازمند تامین ۱۰ هزار متر زیرساخت صنعتی است.

وی گفت: این مرکز تلاش دارد با ارائه خدمات به دانش‌آموختگان و اعضای هیات علمی  دانشگاه ها، گام  مهمی در تحقق دانشگاه های نسل سوم بردارد.

مرکز رشد شهرستان تربت‌حیدریه سال ۱۳۹۳ با مشارکت پارک علم و فناوری خراسان و دانشگاه تربت‌حیدریه فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون به بیش از ۶۰ شرکت دانش بنیان و فناور  خدمات ارائه کرده است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا