معاون فناوری وزارت علوم خبر داد: ورود دانشجویان بدون ایده به استارتآپها با مدل نوین مراکز رشد

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: پروژه جدید این معاونت زمینه ورود دانشجویان با انگیزه اما بدون ایده مشخص به حوزه کارآفرینی و فناوری را فراهم میکند.
به گزارش کارآفرینی پرس، محمدنبی شهیکی تاش در خصوص افزایش ورود ایده ها و تیمهای نو اظهار داشت: دانشجویان دوره کارشناسی ارشد با مباحث ایدهپردازی، تیمسازی و شکلگیری استارتاپها آشنا شده و در پروژههای صنعتی و فناورانه تجربه عملی کسب میکنند تا ایدههای باکیفیت و قابل توسعه شکل گیرد.
وی ادامه داد: بنیان اصلی پروژهای که توسط معاونت فناوری در حال اجراست، بر این اساس است که افرادی که ایده مشخص ندارند اما انگیزه، پتانسیل و ریسکپذیری ورود به حوزه کارآفرینی و فناوری را دارند، بتوانند مهارتها و قابلیتهای خود را ارتقا دهند و در آن سرمایهگذاری کنند.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم افزود: این پروژه در حال حاضر در سه دانشگاه و در پنج حوزه تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد آغاز شده است. در دو ترم اول، دانشجویان با مباحث ایدهپردازی و تیمسازی آشنا میشوند و در ترمهای سوم و چهارم تمرکز اصلی بر چگونگی شکلگیری استارتاپ در حوزه تخصصی خود است. این فرآیند باعث افزایش ضریب ورود و ارتقای ایدههای با کیفیت میشود.
شهیکی تاش بیان داشت: در پروژه صنعتی و فناوری نیز، دانشجویان رشتههای فنی در محیط صنعت ۶ ماه تجربه عملی کسب میکنند. محوریت این پروژه صنعتی و فناوری این است که ایدهها از دل صنعت استخراج شوند و دانشجویان با تجربهای که در محیط صنعت کسب میکنند، دورههایی را طی میکنند که کمک میکند در راستای ایدههای صنعتی خود فعالیت و توسعه داشته باشند.
وی تأکید کرد: معاونت فناوری سعی کرده مدلهای متنوعی طراحی کند که بستر ورود دانشجویان به مراکز رشد و فناوری را فراهم کند. مدل مراکز رشد نوین که در ۶ ماه اخیر طراحی شده، دقیقاً در راستای رفع خلأها و مسائل موجود در این حوزه پیادهسازی شده است.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در پایان گفت: این اقدامات کمک میکند ضریب ورود دانشجویان به حوزه فناوری افزایش یابد، ایدههای با کیفیت رشد کنند و نسل جدید در حوزه کارآفرینی و فناوری توانمند شود.
انتهای پیام/


