حمایت پارک فناوری سلامت از تولید داروهای پیشرفته دانش‌بنیان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست پارک فناوری پردیس از حمایت این پارک از تولید داروهای پیشرفته توسط شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، اکبر قنبرپور افزود: پارک فناوری سلامت با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خدمات حمایتی را برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق سلامت ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: با توجه به رشد قابل توجه شرکت های فعال حوزه سلامت در پارک پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ظرفیتی در این ناحیه نوآوری تحت عنوان پارک فناوری سلامت ایجاد شده است.  این پارک فناوری با حمایت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، قرار است به لحاظ تجهیزات پزشکی و دارویی، زیست فناوری و فعالان حوزه سلامت، یک زیست‌بوم فناورانه و نوآورانه باشد.

رییس پارک فناوری پردیس ادامه داد: در پارک فناوری سلامت بر بستر ناحیه نوآوری پردیس، نقش‌آفرینیان حوزه سلامت حضور دارند. علاوه بر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استانداری تهران، وزارت صمت و سایر اعضای هیات امنای پارک فناوری پردیس در پارک فناوری سلامت اثرگذار هستند.

وی در خصوص روند روبه رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در تعامل با بدنه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰ شرکت فعال داریم و بیش از ۱۰۰ محصول در پارک فناوری پردیس معاونت علمی وفناوری تولید می شود.

قنبرپور از تلاش برای توسعه زیرساخت شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق حوزه سلامت خبر داد و افزود: درصدد هستیم زیرساخت ها به گونه ای تعیین شوند که تعداد شرکت‌ها بیش‌تر شود تا محصولات با فناوری پیشرفته تولید کنیم؛ چرا که مطالعات ما نشان داده عمده واردات دارویی از محل داروهای با فناوری بالا است. تلاش می کنیم با تمرکز روی این موضوع مهم، به تولید این داروها کمک کنیم.

سرپرست پارک فناوری سلامت خاطرنشان کرد: حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری نقشی اثربخش داشته است. با این حمایت‌ها به دنبال ایجاد فضاهای کار اشتراکی تخصصی هستیم که شامل آزمایشگاه، اتاق تمیز و دیگر ملزومات شرکت های خلاق و نوپا می‌شود.

قنبرزاده با تاکید بر اهمیت مجموعه فعالیت هایی که قرار است در آینده در این پارک پیگیری شود، افزود: قرار است تعدادی آزمایشگاه مرجع تخصصی در پردیس و یک فضای اشتراکی حوزه سلامت داشته باشیم که زیرساخت های کامل کارگاهی، آزمایشگاهی، پایلوت ها و اتاق تمیز و به عبارتی یک مجتمع کامل باشد تا ریسک سرمایه گذاری در شرکت های خلاق کاهش یابد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا