برخورداری ۳۱ استان از فن بازار تا پایان سال

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تا پایان سال جاری دفاتر فن‌بازارها و کارگزارهای تجارت فناوری به ۳۱ استان کشور گسترش می‌یابد تا تبادل فناوری شتاب بگیرد.

به گزارش کارآفرینی پرس، محمد صالحی خالقی، دبیر شبکه فن بازار ملی ایران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه شبکه فن بازار ملی ایران در ۲۸ استان کشور دارای دفاتر منطقه‌ای است، گفت: تاکنون ۴ فن بازار تخصصی در حوزه‌های صنعت گاز، پتروشیمی، سلامت و فناوری‌های شهری ایجاد شده و ۵۲ شرکت خصوصی به ‌عنوان کارگزار تجارت فناوری (بروکر) در این شبکه فعال هستند.

خالقی افزود: تا پایان سال ۳۱ استان کشور دارای دفتر فن بازار خواهند شد و همچنین تعداد بروکرها هم بیشتر خواهد شد و تقریباً به تعداد ۶۰ بروکر می‌رسیم. در حال حاضر سامانه فن بازار بیش از ۲۷ هزار کاربر دارد و ۱۴ هزار محصول دانش‌بنیان و فناورانه، ۵ هزار شرکت و نزدیک به ۷۰۰ نیاز فناوری در آن ثبت شده است. همچنین بیش از ۴۳ هزار شرکت در سامانه عضو هستند.

وی تصریح کرد: فن بازار در یک سال و نیم گذشته توانسته با کمک کارگزاران تجارت فناوری و مدیران فن‌بازار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی داشته باشد و این مبلغ به صورت غیر رسمی به ۱۰۰۰ میلیارد تومان هم می‌رسد. مجموعه این مبالغ در بازاریابی‌های محصولات فناورانه و سرمایه‌گذاری‌های لازم برای استارت‌آپ‌ها، اختراعات و شبکه نوآوری کشور بوده است.

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران اظهار کرد: نسبت هزینه به این گردش مالی بیش از ۱۵۰ برابر بوده، یعنی با هزینه بسیار کمتر گردش مالی مورد نظر را رقم زده‌ایم و درآمدها بیش از ۱۵۰ برابر سرمایه‌گذاری‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه فن بازار ملی ایران یک بانک جامع محصولات فناورانه کشور است و مردم می‌توانند با یک دسترسی ساده، اطلاعاتی از این محصولات کسب و در مبادلات فناورانه خود استفاده کنند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در بازار فناوری، فن‌بازار نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات فناورانه به عرضه‌کنندگان، متقاضیان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران دارد و همچنین به ارائه مشاوره در خصوص مراحل انتقال تکنولوژی می‌پردازد. شبکه فن‌بازار ملی ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در نقش یک واسطه حرفه‌ای در سطوح مختلف در کنار عرضه‌کنندگان خواهد بود. با گسترش روزافزون اهمیت فن‌بازارها در دنیا به عنوان یک ابزار قدرتمند توسعه و تبادل فناوری، ایده ایجاد فن‌بازار در ایران در سال ۱۳۸۱ شکل گرفت. در حال حاضر فن بازار به بزرگ‌ترین بنگاه معاملات تکنولوژی در کشور تبدیل شده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا