مرکز نوآوری لجستیک هوشمند پست اصفهان آغاز به کار کرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مرکز نوآوری لجستیک هوشمند و تجارت الکترونیک پست استان اصفهان به عنوان نخستین رویداد کارآفرینی و نوآوری پست استان فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، مرکز نوآوری پست استان اصفهان در حال حاضر دارای بخش‌های کلینیک کسب و کار با هدف ارائه مشاوره کسب و کار و ارائه آموزش های تخصصی در حوزه پست و تجارت الکترونیک و همچنین مرکز جذب و پرورش ایده‌ها با همکاری دانشگاه آزاد اصفهان و شتاب‌ دهندهای فعال استان شروع به فعالیت کرده است.

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به سهم ۸ درصدی استان اصفهان در واحدهای پستی کشور و انتخاب استان به عنوان پایلوت، در راه اندازی مرکز نوآوری افزود: سیاست گذاری این مرکز زیر نظر وزارت ارتباطات و پارک علم و فناوری کشور انجام شده و در راستای تسریع در ارائه خدمات نوین پستی فعالیت خواهد کرد.

به نقل از روابط عمومی پست استان اصفهان، حمید باقری با اشاره به اهمیت توسعه اقتصاد دیجیتال در دنیا، اضافه کرد: برای اینکه از دنیا و کسب و کارها در این زمینه عقب نباشیم ناگزیر به ایجاد فعالیت های نوآوری هستیم.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات بسته بندی در حوزه پست، طراحی اپلیکیشن‌های پیگیری مرسولات پستی، طراحی تمبر دیجیتال از جمله اقدامات اولیه در دستور کار این مرکز است گفت: ارائه پست هوشمند، لجستیک یکپارچه، سیستم‌های پرداخت، حمل و نقل پاک و برقی، سکوی تجارت الکترونیک و استفاده از فناوری‌های حمل و نقل پیشرفته هوشمند از جمله ویژگی‌ها و کارکردهای این مرکز در استان است.

به گفته مدیرکل پست استان اصفهان، بخش‌های خصوصی در طرح ستاپ(سکوی تجارت الکترونیک پست) و این طرح، به عنوان بازوی توانمند پست قرار می‌گیرند و به تحقق تجارت الکترونیک کمک می‌کنند و امیدواریم همه فعالان نفش آفرین حضور پیدا کنند.

وی افزود: پست استان با ۹۹۷ واحد پستی سهم هشت درصدی از واحدهای پستی کشور را به خود اختصاص داده است و در زمان حاضر یکی از استان های شاخص در امر ارتباطات و شبکه پستی کشور محسوب می‌شود.

باقری گفت: لجستیک هوشمند و توسعه تجارت الکترونیک موجب افزایش سرانه مرسولات و توسعه محصول(ترافیک پستی) را به دنبال خواهد داشت که در این زمینه هم از ورود و همکاری شتاب دهنده‌ها و کسب و کارها استقبال می‌کنیم.

به گفته این مسئول، در حال حاضر جهت استقرار شتابده‌ها و دفاتر مشاوره و آموزشگاه‌های تخصصی در این مرکز فراخوان عمومی اعلام شده است که تاکنون استقرار یک شتاب دهنده تصویب شده است و یک مرکز آموزشی و یک مرکز مشاوره نیز تقاضای خود را جهت استقرار به مرکز نوآوری اعلام کرده اند که روند استقرار آنها نیز در حال پیگیری است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا