راه‌اندازی ۹۸ صندوق اعتباری زنان از سوی بسیج خلخال

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال گفت: با هدف حمایت از طرح مشاغل خانگی ۹۸ صندوق اعتباری خرد زنان در این شهرستان از سوی بسیج فعال شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا ، سرهنگ جهانبخش عطایی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: موجودی صندوق‌های اعتباری قرض‌الحسنه خرد زنان در این شهرستان بیش از ۸۰ میلیارد ریال است که ۵۰ درصد آن آورده اعضای صندوق و ۴۰ میلیارد ریال نیز از سوی صندوق توسعه کارآفرینی امید تامین شده است.

وی اظهارکرد: تلاش بسیج برای ایجاد فرصت‌های شغلی در بین زنان ساکن در مناطق روستایی این شهرستان نتیجه‌بخش بوده و به ثمر نشسته است.

سرهنگ عطایی گفت: موجودی این صندوق‌ها علاوه بر رفع نیاز مالی خانوارهای روستایی و دسترسی آسان به تسهیلات قرض‌الحسنه ، با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال زمینه اشتغال تعدادی زیادی از زنان سرپرست خانوار در بخش مشاغل خانگی را فراهم کرده است.

وی به ایجاد اردوهای جهادی قرآنی با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در مناطق روستایی از سوی بسیج خلخال اشاره کرد و افزود: بیشترین برنامه‌های اجرا شده قرآنی در استان اردبیل مربوط به گروه‌های جهادی قرآنی بسیج خلخال می‌باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال همچنین با اشاره به واکسیناسیون ۹۷ درصدی جمعیت بالای ۱۲ سال خلخال گفت: در هفته بسیج امسال بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی ،اقتصادی ،سیاسی و عقیدتی اجرا می‌شود.

سرهنگ عطایی بیان کرد: چندین طرح و پروژه عمرانی اجرا شده توسط بسیج از جمله طرح‌های آبرسانی روستایی و احداث خانه محرومان نیز بهره‌برداری خواهد شد.

او به فعالیت‌های عرصه بسیج در حوزه تحقق فرمان مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: امسال علاوه بر اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی با کمک بسیج توسط مجریان این طرح‌ها ، دوره‌های آموزش کارآفرینی و مهارت در رشته‌های ۱۲ گانه بسیج سازندگی با همکاری جهاد کشاورزی و فنی و حرفه‌ای برگزار شد.

خلخال در جنوب اردبیل قراردارد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا