دکتر احمد توصیفیان: دفاتر کاریابی بازوان اجرایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان دفاتر کاریابی را به عنوان بازوان اجرایی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت:مشاوره شغلی نه تنها در زمان کاریابی بلکه در افزایش بهره‌وری و تثبیت نیروی کار نیز به کمک کارفرمایان می آید و تخصصی شدن دفاتر کاریابی به تمرکز فعالیت کاریابی ها در یک حیطه شغلی خاص و شناخت دقیق تر از بازار کار منجر می شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی، استان همدان، آیین افتتاح کاریابی ابتکار در مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای مفتح همدان که با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مفتح،مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی ،رئیس انجمن کاریابی های استان همدان، کارشناسان ادارات کمیته امداد امام خمینی (ره) و چندی از مدیران کاریابی ها برگزار شد.

احمد توصیفیان مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان این که در قانون کار جمهوری اسلامی ایران نیز بر لزوم ایجاد مؤسسات کاریابی اشاره شده و وزارت کار به استناد ماده 119 قانون کار مکلف به ایجاد مراکز خدمات اشتغال با هدف ثبت‌نام از جویندگان کار، کسب فرصت‌های شغلی و به کارگماری آنان شده است، گفت: موسسات کاریابی به عنوان یک مرکز غیر دولتی، وظایف و مسئولیت هایی در نظر گرفته شده است و شرح وظایف و اختیارات کاریابی ها در ماده 19 آیین نامه اجرایی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های غیر دولتی به صورت روشن و واضح ذکر شده است.

وی افزود: بر این اساس، شناخت بازار کار یکی از وظایف بسیار مهم و حائز اهمیت موسسات کاریابی تلقی می شود؛ این مراکز با تعامل و ارتباط برقرار کردن با کارفرمایان و صاحبان عرصه کسب و کار، موقعیت های مورد نظر برای کارجویان و جویندگان کار را مورد توجه قرار می دهند. ارائه مشاوره و راهنمایی کارفرمایان و کارجویان، از دیگر مسئولیت ها و وظایف مراکز و موسسات کاریابی به شمار می آید.

وی کارآفرینی را خلق ارزش دانست و گفت: کارآفرین باید با تشخیص فرصت‌ها و تبدیل آنها به ایده و فکر کسب‌و‌کاری جدید را راه‌اندازی کند؛ همچنین هرکسب‌ و‌ کار منجر به ایجاد درآمدزایی برای یک گروه و یک تیم می‌شود که در آن افراد با تخصص‌های مختلف در کنار هم مشغول به کار می‌شوند و هر فرد با مهارت‌های خود به‌گونه‌ای به حرکت کسب‌و‌کار کمک می‌کند.

توصیفیان هدف از افتتاح دفتر کاریابی درمرکز رشد دانشکده فنی و حرفه ای مفتح را دسترسی بیشتر و بهتر کارجویان متخصص به کارفرمایان دانست وگفت: در واقع تخصصی شدن مراکز مشاوره شغلی و کاریابی، افزایش اطلاعات شغلی، ارتباط مناسب با کارفرما و در عین حال کسب فرصت های شغلی و سود بیشتر را به دنبال دارد و موجب می شود تا کارفرما نیز برای تامین نیروی کار مورد نیاز خود به دفاتر کاریابی مراجعه کند و تمایل بیشتری به جذب نیرو از طریق موسسات مشاوره شغلی و کاریابی ها نشان بدهد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان با تقدیر از رئیس و کارکنان دانشکده فنی و حرفه ای مفتح درجهت پرورش نیروی انسانی متخصص وهمکاری با اداره کل تعاون،کار ور فاه اجتماعی گفت:خوشبختانه بازار کار ایران فضای خوبی برای فعالیت کاریابی ها دارد از این رو موسسات مشاور شغلی و دفاتر کاریابی باید نیازهای بازار کار را به طور مستمر شناسایی و رصد کنند و از ظرفیتها و توانایی های خود برای جذب و بکارگیری نیروی مورد نیاز بازار استفاده کنند.

در ادامه رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مفتح همدان گفت:رده‌بندی‌های کسب و کار که امروزه باید مورد توجه ویژه ما در دانشگاه قرار بگیرد، اعم از کسب‌و‌کار‌های مجازی، اینترنتی، کسب‌و‌کار‌های کوچک و … در حقیقت مواردی هستند که ما در مرکز رشد شکل می‌دهیم، وقتی که از زمینه‌های مختلف تولیدی، خدماتی و حتی فناوری‌های جدید دنبال کسب درآمد و تولید ثروت از دانش باشیم به مفهوم یک جایگاه جدید می‌رسیم که آن را در اصطلاح کارآفرینی می‌گوییم.

کاظمی در آیین افتتاح با اشاره به اینکه دراین دانشگاه امکانات مناسب و به روزی درجهت آموزش دانشجویان داریم ، گفت:کسانی که در دانشگاه های فنی و حرفه ای تحصیل می‌کنند نسبت به سایر دانش‌آموزان موقعیت شغلی بهتری دارند.

کاظمی تصریح کرد:دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاهی است که مانند یک سازمان کارآفرین فعالیت کرده و مدیریت می شود و وظیفه آن آموزش تخصصی و علمی در همه رشته‌ها و شکل‌دادن مراکز رشد برای عمل کردن به آن آموزه‌هاست.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا