تدوین نظام رتبه‌بندی صادراتی شرکت‌های زیست‌فناوری

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ارائه خدمات بهتر به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق صادرات محور، نظام رتبه بندی صادراتی را تدوین می کند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، مطابق با سند چشم انداز ۱۴۰۴ جمهوری اسلامی ایران و یه استناد نقشه جامع علمی کشور، سهم کشور از تولیدات زیست‌فناوری دنیا باید به ۳ درصد برسد و تحقق این موضوع بنابر مصوبه تشکیل ستاد توسعه زیست‌فناوری جزء ماموریت‌های اصلی این ستاد محسوب می‌شود.

مطابق با آمار ستاد توسعه زیست‌فناوری، در سال ۱۳۹۵ کل ارزش تولیدات زیست‌فناوری در کشور حدود ۱.۹ میلیارد دلار بوده است که با توجه به ارزش بازار دنیا در سال ۱۳۹۵ معادل ۳۷۹ میلیارد دلار، سهم ایران از بازارهای جهانی ۰.۵ درصد بوده است.

با در نظر گرفتن رشد مرکب ۱۲ درصدی، ارزش کل بازار در سال ۱۴۰۴، معادل ۱۰۳۸ میلیارد دلار خواهد بود که با در نظر گرفتن هدف ۳ درصدی ستاد توسعه زیست‌فناوری، ارزش تولیدات زیست‌فناوری کشور باید به عدد ۳۱ میلیارد دلار برسد. تحقق این امر جز از مسیر صادرات میسر نخواهد بود.

به همین جهت ایجاد نظام رتبه‌بندی علاوه بر تشویق شرکت‌ها برای حرکت به سمت صادرات، باعث جهت‌دهی هرچه بهتر تسهیلات و حمایت‌های صادراتی به شرکت‌های فعال در این حوزه خواهد شد.

بر این اساس، ارزیابی صادراتی شرکت‌های حوزه فعالیت ستاد زیست‌فناوری و ایجاد نظام رتبه‌بندی صادراتی، می‌تواند ستاد را در نیل به این هدف یاری رساند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا