موفقیت رتبه برتر فنی‌وحرفه‌ای رزن در مهارت‌آموزی محیط کار واقعی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهرستان رزن از کسب رتبه برتر فنی‌وحرفه‌ای این شهرستان در مهارت‌آموزی محیط کار واقعی خبر داد و گفت: تعهد سالیانه این مرکز در کارگاه‌های مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی، ۱۲ هزار نفر بوده که خوشبختانه توانستیم سه برابر تعهد را عملی کرده و در استان رتبه اول را کسب کنیم.

به گزارش کارآفرینی پرس، لیلا مرادی روز گذشته در جلسه شورای مهارت شهرستان رزن ضمن تبریک هفته کارآفرینی اظهار کرد: مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهرستان رزن در دو حوزه برادران و خواهران به صورت مجزا در حال فعالیت است، کارگاه‌های مکانیکی، نقشه‌کشی، برق‌صنعتی، زنبور عسل، جوشکاری و لوازم خانگی از جمله کارگاه‌های ثابت در این مرکز است که در ۱۲ ماه سال به صورت رایگان در حال ارائه خدمات است.

مرادی خاطرنشان کرد: کارگاه‌های فناوری اطلاعات، صنایع دستی، صنایع پوشاک و صنایع غذایی هم در مرکز خواهران این واحد در حال برگزاری است.

رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهرستان رزن افزود: کارگاه هنر فرش با ۲۵ دانش‌آموز پایه دهم و ۱۵ دانش‌آموز پایه یازدهم در راستای احیای مجدد هنر فرش در شهرستان رزن دایر شده است، همچنین کارگاه‌های چرم‌دوزی و طراحی سیاه قلم هم در این مرکز آموزش داده می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به وجود زمین کشاورزی در مرکز برادران و با جذب مهندسین متخصص در این امر کارگاه کشاورزی سیار راه‌اندازی شد، کارگاه صافکاری و کارگاه تولید یونولیت هم از دیگر کارگاه‌های فعال مرکز فنی‌وحرفه‌ای واحد برادران رزن است.

رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهرستان رزن خاطرنشان کرد: در بخش آموزش مراکز ثابت شهری، ۸ هزار نفر تعهد سالیانه ما بوده که در مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهرستان رزن در شش ماهه اول سال، ۴۴ درصد آن را عملی کردیم؛ در بخش آموزش در پادگان‌ها و یگان‌های نظامی ۸ هزار و ۴۰۰ نفر تعهد سالیانه ما بوده که توانستیم ۱۳۴ درصد تحقق دست پبدا کیم.

مرادی با اشاره به آموزش در مراکز درمانی تحت پوشش بهزیستی، اظهار کرد: این مرکز برای آموزش افراد دارای معلولیت، معتادین بهبود یافته و سایر افراد آسیب‌پذیر در طول سال تعهد ۳ هزار نفری داشته که تا ۶ ماهه اول سال توانستیم ۸۰ درصد آن را محقق کنیم، در بخش آموزش سیار در مناطق شهری، تعهد سالیانه ما ۴ هزار و ۶۰۰ نفر بوده که مرکز فنی‌وحرفه‌ای رزن تنها ۸ درصد از آن را عملی کرده که تعطیلی مدارس یکی از علل عدم موفقیت در این بخش است.

وی با بیان اینکه در بخش آموزش در بنگاه‌های اقتصادی توانستیم به 150 درصد تعهد سالیانه خود دست پیدا کنیم، عنوان کرد: استان تعهدی را برای بخش کارگاه‌های صنایع برای ما مشخص نکرده بود اما بر حسب نیاز توانستیم ۵۰ نفر را جذب و این کارگاه را برگزار کنیم.

مرادی با بیان اینکه در آموزش دانشجویان از یک هزار و ۶۰۰ نفر تعهد سالیانه تنها توانستیم ۳۳ نفر را جذب کنیم، تصریح کرد: در آموزش‌های سیار روستایی و عشایری ۴۰ هزار نفر تعهد سالیانه ما بوده که ۷۹ درصد را در شش ماهه اول سال پوشش دادیم.

وی ادامه داد: در آموزش سیار در مناطق شهری سکونتگاه‌های غیررسمی، علیرغم نبود تعهد و مسئولیت ۳۰ نفر را جذب کردیم، و در کارگاه مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی، تعهد سالیانه مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهرستان رزن ۱۲ هزار نفر بود که در شش ماهه اول سال ۵۷ درصد آن را پوشش دادیم.

رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهرستان رزن گفت: در بخش ایران مهارت، ۳۶ هزار و ۷۵۰ نفر تعهد سالیانه ما بوده که ۹۲ درصد را بدون حضور دانش‎آموزان در مدارس عملی کردیم.

مرادی با اشاره به اینکه آزمون‌های مراکز فنی‌وحرفه‌ای به صورت هماهنگ و آنلاین برگزار می‌شود، عنوان کرد: در بحث آزمون آنلاین، تعهد سالیانه ۵۰۰ نفر بوده که ۴۳۶ نفر تاکنون در آزمون‌ها شرکت کرده‌اند و در بخش آزمون کاهش آسیب‌های اجتماعی تعهد سالیانه ما ۲۰ نفر بوده که از ۲۵ نفر آزمون گرفته شده است.

در ادامه جلسه فرماندار شهرستان رزن ضمن تبریک هفته کار آفرینی و تقدیر از مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهرستان رزن گفت: نوعی خود مقاومتی در افراد جویای کار به وجود آمده است.

سید رضا سلامتی افزود:در حوزه‌های مختلف باید از ظرفیت و پتانسیل نخبگان و جوانان شهرستان استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه فنی‌وحرفه‌ای باید از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها استفاده کند، افزود: اگر قصد اشتغال‌زایی و تولید بالا را داریم، فنی‌وحرفه‌ای باید اقدامات سازنده در این خصوص را انجام دهد.

فرماندار رزن ضمن قدردانی از نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: مرکز فنی‌وحرفه‌ای رزن باید درخواست و اعتبارات مورد نیاز خود را به صورت منسجم نوشته و در اسرع وقت برای پیگیری به نماینده تحویل دهد چرا که امسال می‌تواند سال تحول باشد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا