مهدی گودرزی: آکادمی اشتغال و کسب‌وکار در حوزه علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبائی راه‌اندازی شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: از اقدامات این دانشگاه در زمینه کارآفرینی می‌توان به راه‌اندازی آکادمی اشتغال و کسب‌وکار در حوزه علوم انسانی و نیز ارائه مشاوره‌ در حوزه شغلی و راه‌اندازی کسب‌وکار به دانشجویان و عموم مردم، اشاره کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس، مهدی گودرزی  درباره اقدامات دانشگاه علامه طباطبائی در راستای کارآفرینی، گفت: در این مرکز آموزشی ابتدا زیست‌بوم‌ کارآفرینی و نوآوری شکل گرفت که این زیرساخت‌ها برخی نرم (نظیر قوانین و مقررات) و برخی دیگر سخت (ابنیه و تجهیزات لازم) بوده‌اند. از جمله اقدامات صورت گرفته در این دانشگاه می‌توان به تأسیس و تدوین اساسنامه برای مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی، تاسیس مرکز رشد و نوآوری واحدهای فناور در حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی، تاسیس و راه اندازی مراکز نوآوری درون دانشکده‌ای با تنوع موضوعی به‌طور مثال در حوزه علم داده و تولید محتوا اشاره کرد. همچنین جلسات شورای راهبردی کارآفرینی و نوآوری به طور مستمر برگزار شده تا هدایت این فعالیت‌ها با حمایت مسئولان عالی رتبه دانشگاه همراه باشد.

وی افزود: برای کمک به ایجاد فرهنگ کارآفرینی در بین دانشجویان و اساتید نیز رویدادهای کارآفرینی تحت عنوان چکاوک در ۴ دوره با شرکت دانشجویان این دانشگاه، سایر دانش‌آموختگان مراکز آموزشی کشور و مشارکت افراد متخصص به‌عنوان مربیان رویداد، برگزار شد. تیم‌های برتر این رویداد امکان استقرار در مرکز کارآفرینی دانشگاه را داشته و ضمن ادامه فرآیند ایده‌پردازی از امکانات موجود در مرکز آموزشی جهت توسعه کسب و کار خود استفاده کردند.

رئیس مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: برای افرادی که توانایی یا علاقه به حوزه کارآفرینی نداشته‌اند، جشنواره فرصت‌های شغلی روشنا در ۶ دوره برگزار شد تا با حضور مستقیم شرکت‌های بخش خصوصی در دانشگاه، دانشجویان علاقه‌مند بتوانند به‌طور مستقیم و بی‌واسطه رزومه خود را ارائه داده و فرصت‌ ورود به صنعت را به‌عنوان کارآموز یا کارمند، پیدا کنند.

گودرزی در ادامه خاطرنشان کرد: اقدامات دیگر دانشگاه علامه طباطبائی در زمینه کارآفرینی می‌توان به تدوین شیوه‌نامه انتخاب دانشجوی کارآفرین برتر، راه‌اندازی آکادمی اشتغال و کسب‌وکار در حوزه علوم انسانی و نیز ارائه مشاوره‌ در حوزه شغلی و راه‌اندازی کسب‌وکار به دانشجویان و عموم مردم، اشاره کرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا