جلال ریزانه: کارآفرینی نقطه عطف درآمد پایدار برای کانون مساجد است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ریزانه گفت: تولید بر پایه کارآفرینی نقطه عطف درآمد پایدار برای کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.

به گزارش کارآفرینی پرس، «جلال ریزانه» در نشست با مدیران مسئول مناطق شهر اصفهان به موضوع منابع مالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و اظهارداشت: ایجاد درآمد پایدار برای این کانون ها از سه روش بودجه های دولتی، برنامه های تولیدی کانون های مساجد و منابع توسعه ای در دستور کار است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد فهما افزود: تولید بر پایه کارآفرینی  نقطه عطف درآمد پایدار برای کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که بسیاری از مدیران کانون ها از این محل درآمدزایی و تامین اعتبار می کنند.

وی ادامه داد: کانون های مساجد با تدوین برنامه ای متناسب با ظرفیت خود باید منابع پایداری ایجاد کنند که توجه به فعالیت های کارآفرینی و مدل های نوین در این خصوص نقش اساسی دارد.

ریزانه با اشاره به اینکه مصرف و هزینه بودجه نیز به اندازه تامین درآمد مهم است، تصریح کرد: چگونگی هزینه که منجر به جلب اعتماد و کسب کمک های مردمی و دولتی بشود اهمیت دارد که از این رو مدیران کانون ها نسبت این اصل مهم توجه داشته باشند.

وی یادآورشد: باید مدل های موفق را بدست آوریم و برنامه ریزی برای اجرای آن داشته باشیم و با چنین طرح هایی به دیگر مراکز نیز راه و روش صحیح ارائه دهیم.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد فهما با اشاره به وضعیت نابسمان اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: دولت وضعیت بودجه ای خوبی ندارند و امکان جلب بودجه زیاد نیست و نباید وابسته به این حوزه بشویم.

مردمی سازی فرهنگ و هنر با ظرفیت کانون های مساجد

وی به فعالیت دولت جدید و رویکرد مردمی آن اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از دغدغه های جدی دولت در حوزه فرهنگ و هنر، مردمی کردن آن است که به اذعان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با مدیران ستادی و استانی کانون های مساجد کشور، تنها ظرفیت فعال همین کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند.

ریزانه استفاده از ظرفیت کانون های مساجد برای دستیابی به اهداف فرهنگی و هنری دولت در راستای مردمی سازی آن را مهم برشمرد و گفت: مدیران و تیم اجرایی کانون های مساجد در این حوزه نقش خود را ایفا کنند.

وی به همت و تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از کانون های مساجد در دولت جدید خبرداد و یادآورشد: واقعیت های کانون های مساجد به اطلاع رئیسی جمهور خواهد رسید.

ضرورت تاسیس وزارت مسجد

معاون ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد بر ضرورت تاسیس وزارت مسجد در کشور خبرداد و گفت: چنین اقدامی موجب هم افزایی و ایجاد مسیر مناسب برای انجام کارهای فرهنگی در کشور خواهد شد و از اتلاف منابع در بین دستگاه های مختلف جلوگیری می شود.

وی اضافه کرد: اگر در ادوار گذشته این مهم محقق شده بود دستاوردهای زیادی را امروز در حوزه فرهنگ و هنر شاهد بود و پراکنده کاری را نداشتیم.

ریزانه بر عزم و اراده دولت جدید در این خصوص اشاره کرد و اذعان داشت: کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دولت در این خصوص هم نظر بوده و امکان رقم خوردن آن وجود دارد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری شبستان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا