مرکز خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مرکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

به گزارش کارآفرینی پرس، مرکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس جهاددانشگاهی استان و جمعی از مسئولان و کارآفرینان در جهاددانشگاهی با هدف افزایش ضریب موفقیت کارآفرینان و ارائه مشاوره‌های تخصصی مبتنی بر دانش کاربردی و نوآورانه به صاحبان ایده، کارآفرینان و متقاضیان ایجاد بنگاه‌های اقتصادی و همچنین هدایت صاحبان سرمایه به سمت فعالیت‌های کارآفرینانه و علاقه‌مندان در حوزه کارآفرینی و اشتغال به بهره برداری رسید.

رئیس جهاددانشگاهی استان گفت: این نهاد با ایجاد شعبه سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان و همچنین راه‌اندازی مرکز شتاب‌دهی و نوآوری جهاددانشگاهی و مرکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی، توانسته است به ترویج فرهنگ کارآفرینی در بین مردم به ویژه جوانان استان کمک شایانی داشته باشد.

سیروس رضایی افزود: مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری با هدف توسعه فعالیت‌های کارآفرینانه با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی استان و شناسایی و معرفی دوره‌های آموزشی تخصصی و حرفه‌ای مورد نیاز حسب مزیت‌های نسبی و رقابتی در استان برای کارآفرینان راه‌اندازی شد و امیدواریم این مرکز بتواند گام مؤثری در راستای کمک به ایجاد اشتغال و توسعه فعالیت‌های کارآفرینی در استان بردارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری هم با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان در اجرای طرح الگوی نوین مشاغل خانگی، گفت: در این طرح شاهد اجرایی شدن شعار‌ها بودیم، تجربیات بسیاری در اجرای این طرح در استان کسب شد و امیدواریم این تجربیات در طرح‌های بعدی مورد استفاده قرار بگیرد.

حفیظ الله فاضلی افزود: در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی بیش از دو هزار نفر در چهارمحال و بختیاری آموزش دیدند و باتوجه به اینکه فقط بخش کمی از این افراد تقاضای دریافت تسهیلات را داشتند، بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر از آموزش‌دیدگان در این طرح توانستند برای خود ایجاد اشتغال کنند.

وی گفت: بحث بازاریابی محصولات و تأمین مواد اولیه از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در طرح‌های مشاغل خانگی است و باید این مسئله بیش‌تر از گذشته مورد توجه در بحث کارآفرینی قرار بگیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بحث سند آمایش و سند اشتغال استان باید در بحث اشتغال و کارآفرینی استان مورد توجه قرار بگیرد، در هر منطقه ظرفیت‌های منحصر به فردی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای ایجاد اشتغال بهره برد، نکته قابل توجه در بحث فروش محصولات در طرح‌های مشاغل خانگی بحث بسته‌بندی و تنوع در ارائه محصول است و می‌توان با این اقدامات چرخه اتصال به بازار را دنبال کرد.

فاضلی گفت: در چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های خوبی در زمینه گیاهان دارویی وجود دارد و می‌توان باتوجه به این ظرفیت بحث اشتغالزایی در روستا‌ها را دنبال کرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
صدا و سیما
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا