برای ۲۲ رسته اشتغالزایی کشور برنامه‌ریزی انجام خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بهترین مشوق برای کارآفرینان را بهبود فضای کسب و کار دانست و از برنامه‌ریزی برای ۲۲ رسته اشتغالزای کشور و اعلام نتایج اقدامات صورت گرفته در جلسه آینده شورای عالی اشتغال خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس، حجت الله عبدالملکی در حاشیه آیین گشایش هفته کارآفرینی در جمع خبرنگاران در پاسخ به  این پرسش که مهمترین مشوق هایی که برای کارآفرینان در نظر گرفته شده است، چیست؟ اظهار کرد: مهمترین مشوق، بهبود فضای کسب و کار است. در جلسه شورای عالی اشتغال کشور مصوب شد که وزارت اقتصاد با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بهبود فضای کسب و کار برای ۲۲ رسته اصلی اشتغالزای کشور که بیش از ۴۰ درصد اشتغال کشور را ایجاد می کند، برنامه ریزی خاص انجام بدهند.

وی افزود: این مسأله فراتر از آن برنامه عمومی است که وزارتخانه برای رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار کشور دنبال می‌کند، همچنین در هر استان برای ۸ رسته ای که دارای بالاترین مزیتها هستند، اقدام می کنیم.

وزیر کار خاطرنشان کرد: در وزارت کار که دبیر شورای اشتغال کشور است این مسأله را پیگیری می‌کنیم و معتقدیم که این مهمترین کاری است که می توانیم برای کارآفرینان انجام بدهیم؛ غیر از این در جلسه شورای عالی اشتغال مصوب شد که وزارت کار و بانک مرکزی قواعد و منابع تامین مالی و تامین مالی زنجیره ارزش را برای شبکه بانکی تنظیم کنند.

به گفته عبدالملکی، در جلسه آتی شورای عالی اشتغال این الگو ارایه خواهد شد و در صورت تصویب، بانکها از روشهای تامین مالی مبتنی بر قرارداد و تامین مالی مبتنی بر زنجیره ارزش استفاده کنند که می توان گفت این روشها اشتغالشان قطعی است و امکان جابجایی منابع وجود ندارد.

وی درباره اصلاح نظام اداری دست و پاگیر نیز، گفت:در شورای عالی اشتغال کشور این مسأله مطرح و مصوباتی هم گذرانده شد. ما احتیاج داریم که اصلاحات اساسی در این زمینه انجام بدهیم و در گام اول برای ۲۲ رسته اصلی اشتغالزای کشور که بیش از ۴۰ درصد اشتغال را ایجاد می کند برنامه داریم تا اقدام،   فوری تر و سریع تر انجام گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر اینکه موانع اداری و اجرایی تولید و اشتغال کشور برداشته شود، گفت:در جلسه آتی شورای عالی اشتغال کشور اقدامات صورت گرفته در خصوص رسته های اشتغالزا را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، پیش از این وزیر کار از شناسایی و رفع موانع ۲۲ رسته پر اشتغال نظیر صنایع دستی، پوشاک و صنایع تبدیلی کشاورزی خبر داده و گفته بود هر سه ماه یکبار گزارش اشتغال و بیکاری کشور را در جلسه شورای عالی اشتغال کشور ارائه خواهد کرد.

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا