عبدالملکی مطرح کرد؛ تعداد کارآفرینان کشور باید به ۲ میلیون نفر برسد/ نظام اداری کشور ضد کارآفرینی است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

عبدالملکی گفت: برای حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال تعداد کارآفرینان کشور باید از ۴۰۰ هزار نفر به ۲ میلیون نفر برسد.

به گزارش کارآفرینی پرس، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین گشایش هفته کارآفرینی درباره زیست بوم کارآفرینی گفت: زیست بوم کارآفرینی توانایی ایجاد کسب‌وکار سودآور و پایدار است و باید بدانیم که بدون کارآفرینی تولید و اشتغال اتفاق نمیفتد در کشور حدود ۴۰۰ هزار کارآفرین داریم که برای حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال تعداد کارآفرینان کشور باید به ۲ میلیون نفر برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: شرایط مطلوب برای فعالیت کارآفرینان در کشور وجود ندارد تا آن‌‌ها بتوانند عوامل و موانع مورد نیاز را با هم ترکیب کنند و به ایجاد اشتغال برسند البته این برنامه در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و زمان می‌برد.

عبدالملکی با بیان این‌که نظام اداری کشور به شدت ضد کارآفرینی است افزود: نظام اداری کشور از پایه ضد کارآفرینی شکل گرفته و متاسفانه ساختارهای معیوب را هنوز در هم نشکسته‌ایم همان آمریکایی و انگلیسی که شرایط کسب و کار را در کشور خودشان تسهیل کرده در نظام‌های اجرایی که برای ما ایجاد کرده فضا را برای کارآفرینان نامناسب رقم زده است و باید این نظام بروکراتیک اصلاح و تسهیل شود.

وی با بیان این‌که از کارآفرینان پشتیبانی می‌کنیم ادامه داد: در دولت سیزدهم جایگاه کارآفرینان متفاوت از گذشته خواهد بود و خواسته‌های آن‌ها را برآورده خواهیم کرد که مسئله تسهیل صدور مجوز‌ها کمک بزرگی به حل مشکلات اداری و بروکراتیک کارآفرینان می‌کند و موانع شروع کار آن‌ها را کنار می‌زند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مصوبات شورای عالی کشور مبنی بر تعامل بیش‌تر حاکمیت با کارآفرینان افزود: توافق‌نامه‌هایی را برای ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل امضا کردیم تا وزارت‌خانه‌ها و نهاد‌های حاکمیتی نظارت و حمایت‌های لازم را انجام دهند تا کارآفرینان حوزه‌های مختلف به ایجاد اشتغال بپردازند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا