اعلام برنامه‌های وزارت کار در هفته جهانی کارآفرینی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، برنامه ها و نشست های تخصصی این وزارتخانه را در هفته جهانی کارآفرینی اعلام کرد.


به گزارش کارآفرینی پرس، رحیم سرهنگی، از  هفته جهانی کارآفرینی(GEW) ، به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای هماهنگ جهانی برای ترویج و توسعه کارآفرینی یاد کرد و گفت: بازه زمانی هفته سوم ماه نوامبر(هفته آخر آبان ماه) به این رویداد اختصاص دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به چشم انداز شبکه جهانی کارآفرینی که تسهیل نوآوری، شروع و توسعه کسب و کارهای کارآفرینانه برای همه افراد و در همه مکان ها است، برنامه ها و رویدادهای متنوع و گسترده ای در این هفته به صورت همزمان و هماهنگ در بیش از 180 کشور با مشارکت بیش از 20 هزار نفر و در قالب 40 هزار فعالیت برگزار می شود.
وی، یکی از مهمترین اهداف گرامیداشت این هفته را تقویت زیست بوم کارآفرینی کشورها از طریق بالا بردن گرایش های کارآفرینانه در بین افراد جامعه به ویژه جوانان دانست.
سرهنگی تاکید کرد: درصدد هستیم تا از طریق ارتقای آگاهی و اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ کارآفرینی، مشوق راه‌اندازی کسب و کارها توسط عموم جامعه باشیم.
مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی تصریح کرد: در ایران، طی 5 دوره از سال 1394 تا 1399 بزرگداشت این هفته با مشارکت بازیگران زیست بوم کارآفرینی نظیر کارآفرینان، نهادهای دولتی و خصوصی، دانشگاه ها و موسسات آموزشی، شتاب دهنده ها، مراکز رشد، مراکز کارآفرینی، سرمایه گذاران، سیاستگذاران، محققان  از طریق برگزاری رویدادهای مختلف در قالب سمینار، همایش، دورهمی، مسابقه، گپ و گفت و .. انجام شده است.
وی، توضیح داد: امسال نیز دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری و مشارکت فعال ادارات کل اجرایی و شرکای اجتماعی خود با در نظر گرفتن شرایط موجود در کشور، برنامه های این رویداد جهانی را با رعایت پروتکل های بهداشتی و از طریق فضای مجازی و به صورت غیرحضوری برگزار می کند.
سرهنگی، شبکه سازی و تعامل بیشتر بازیگران اصلی زیست بوم کارآفرینی در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی و شناسایی خلاءهای موجود در این زیست بوم برای برنامه ریزی و سیاستگذاری را از مهمترین مزایای برگزاری این رویداد در این حوزه دانست.
گفتنی است؛ دوشنبه  17 آبان به عنوان«کارآفرینی، تولید و اشتغال پایدار»، سه شنبه 18 آبان« کارآفرینی، مانع زدایی و مبارزه با فساد»،  چهارشنبه 19 آبان«کارآفرینی و فناوری های نوین»، پنج شنبه 20 آبان«کارآفرینی و زنان»، جمعه 21 آبان«کارآفرینی اجتماعی»، شنبه 22 آبان « نهادها، بنیادها و شبکه سازی کارآفرینی» و  یکشنبه 23 آبان « کارآفرینی، آموزش و مشاوره» نامگذاری شده است.
علاقه مندان می توانند از طریق لینک های زیر در این رویداد ملی شرکت کنند:
https://www.skyroom.online/ch/kanoun/karafarini
https://www.skyroom.online/ch/kanoun/karafarini1

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
بازار کار
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا