بررسی چگونگی راه‌اندازی دانشکده‌های مهارت و مراکز مشاوره شغلی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

چگونگی راه‌اندازی دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی، مدارس عالی مهارت و مراکز مشاوره شغلی TMC در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش کارآفرینی پرس، چگونگی راه‌اندازی دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی، مدارس عالی مهارت و مراکز مشاوره شغلی TMC در استان لرستان در جلسه‌ای با حضور سیدحاتم مهدوی‌نور رئیس مرکز امور توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌های کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی، مورد بررسی قرار گرفت.

سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در این جلسه که رؤسای واحدهای دانشگاهی استان نیز حضور داشتند، بیان کرد: منظور از برگزاری این نشست پاسخ به ابهامات و پرسش‌هایی است که درباره راه‌اندازی دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی و مدارس عالی مهارت وجود دارد.

بهاروند افزود: از تغییر رویه در سازمان مرکزی استقبال می‌کنیم؛ زیرا این یک واقعیت است که جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با وجود داشتن مدرک تحصیلی به دلیل نداشتن مهارت شغلی نمی‌توانند وارد بازار کار شوند و این مسئله فقط مختص به فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی نیست؛ بلکه همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دولتی و سایر زیرنظام‌های آموزش عالی نیز با این مشکل مواجه هستند.

مهدوی‌نور رئیس مرکز امور توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و مهارت‌های کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی هم با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: اولویت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی گسترش مهارت‌آموزی است؛ زیرا این ویژگی زمینه اشتغال جوانان و حل مشکلات جامعه را ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: سال ۱۳۹۰ مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی اشتغال اظهار کردند که نیروهای متخصصی که آموزش می‌دهیم باید کارآیی داشته باشند و متناسب با نیازهای روز آموزش ببینند و بر اساس این فرموده این امر امکان‌پذیر نیست، مگر اینکه آموزش‌ها را توأم با مهارت‌آموزی کنیم.

رئیس مرکز امور توسعه آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای و مهارت‌های کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اهمیت مهارت‌آموزی به طراحی یک زیست‌بوم اقدام کرده که بستر اجرای آن دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی است و بر این اساس دیگر هویتی به نام آموزشکده‌های سما وجود نخواهد داشت و این آموزشکده‌ها در دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی که یکی از زیرسیستم‌های واحدهای دانشگاهی هستند، ادغام می‌شوند و به عنوان مجری بخشی از آموزش‌هایی که در واحدها ارائه می‌شوند، عمل می‌کنند.

رئیس مرکز امور توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و مهارت‌های کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به راه‌اندازی مراکز مدیریت مهارت‌های آموزشی و مشاوره شغلی TMC اشاره کرد و گفت: این مراکز چنان باید در سطح جامعه جا بیفتند که افرادی که نیاز به شغل یا توسعه شغلی دارند به این مراکز مراجعه کنند و بر اساس شرایط مراجعان برنامه‌هایی تعیین و دوره‌هایی متناسب با نیاز جامعه و بازار ارائه کنند.

مهدوی‌نور مهم‌ترین کار مراکز TMC را استعدادسنجی مراجعان و هدایت آنان بر اساس استعداد و توانایی‌ها عنوان کرد و گفت: به همین دلیل باید افراد توانمند و باانگیزه‌ای در این مراکز مشغول به کار شوند تا بتوانند مراجعان و داوطلبان را جذب کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا