کارگاه‌های پیش رویداد ملی استارت‌آپ ترمه در یزد برگزار شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رویداد ملی استارت‌آپ ترمه به همت دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد از ۲۰ تا ۲۶ آبان‌ماه در یزد برگزار می‌شود و در همین راستا نیز کارگاه‌های پیش‌رویداد این استارت‌آپ به میزبانی این دانشگاه ولی به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش کارآفرینی پرس، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد در راستای رشد، توسعه و حمایت از این هنرصنعت اصیل صنعت نساجی یزد برگزاری این رویداد را برنامه‌ریزی کرده و امیدوار است برگزاری این رویداد، این هنر کهن را که در دنیا به نام یزد شناخته می‌شود، به یک برند مهم تبدیل کند.

پیش‌رویدادهای این استارت‌آپ شامل هفت کارگاه بود که اولین کارگاه با عنوان «آشنایی با صنعت ترمه یزد و تاریخچه آن» با تدریس «محمدرضا خجسته» استاد بنام و متخصص در صنعت نساجی، پیشکسوت در حوزه صنعت ترمه و همچنین صاحب برند ترمه و دارایی‌بافی مشهور خجسته برگزار شد.

دومین کارگاه پیش رویداد با عنوان «معرفی رویداد استارت‌آپی ترمه، قوانین اجرایی آن و چالشهای صنعت ترمه» به همراه پخش کلیپ هایی که از زبان صاحبان صنعت ترمه تهیه شده بود با ارائه‌ی «رستم نمیرانیان» تسهیلگر رویداد برگزار شد و سومین کارگاه نیز با موضوع «ترکیب بندی در طراحی ترمه» امروز با تدریس «مهدی زحمتکش» مبدع سبک نوین طراحی ترمه برگزار شد که  در این کلاس اصول ترکیب بندی، تناسبات، کادرها، ارتباط رنگ و فرم، ایجاد سطح رنگی (پلان) و نگاهی به گذشته‌ی نقش‌بندی ترمه بیان شد.

چهارمین کارگاه تیم پیش‌رویداد با عنوان مالکیت فکری با تدریس «محمدرضا حسینی» مدیر دفتر مالکیت فکری استان یزد برگزار شد که وی در این کارگاه در مورد مالکیت فکری و معنوی طرح‌های ترمه و ثبت آن‌ها به عنوان یک طرح صنعتی توضیح داد.

«از نقش تا بافت پارچه ترمه» عنوان پنجمین کارگاه پیش‌رویداد بودکه با ارائه‌ی «حمید رضا نیاکمال» موسس و مدرس استودیو آموزش طراحی بافت پارچه و فرش خاورمیانه در یزد و نماینده انحصاری شرکت آلمانی EAT ( برترین نرم افزار تخصصی طراحی پارچه و فرش در دنیا) برگزار شد. در این کارگاه تکنیک‌های بافت سازی و بافت ریزی و پیاده سازی آن در نرم افزار شبیه ساز سه بعدی پارچه بیان شد.

ششمین کارگاه پیش رویداد هم با عنوان «سبک شناسی طراحی در ترمه های تاریخی و ملاحظاتی در باب کاربردهای معاصر ترمه» با تدریس «مهدی حنیف» متخصص طراحی، بافت و بازسازی پارچه های  تاریخی برگزار شد که در آن، سبک‌های طراحی ترمه با ارائه‌ی نمونه های آن بیان و در آخر فرصت‌های طرح‌های نوآورانه‌ی ترمه و کاربردهای ترمه برای ایده پردازان تشریح شد.

هفتمین و آخرین کارگاه پیش‌رویداد ترمه نیز با موضوع «از ایده پردازی و تکنیک های خلق ایده تا تجاری سازی» با تدریس «فرحناز دولت آبادی» مدرس و مشاور کسب وکار، منتور وتسهیلگر رویدادهای استارت آپی، مدیر کارگروه نمایندگان استانی Gewiran (رویدادهای جهانی کارآفرینی) برگزار شد. در واقع این کارگاه برای ارسال ایده های شرکت کنندگان و ورود آنها به رویداد اصلی، مهمترین کارگاه پیش رویداد بود که در خصوص ایده پردازی، خلق ایده های نوآورانه، الزامات یک ایده خوب، آغاز کار استارت آپ ها و تجاری سازی خدمت یا محصول نوآورانه توضیحات جامع و کاملی بیان شد.

یادآور می‌شود؛ تاکنون ۶۵ نفر از دانشجویان، اساتید، صنعتگران، هنرمندان و ایده پردازان از سراسر ایران در این رویداد ثبت نام کرده اند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا