۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان سمنان در حوزه IT فعالیت می‌کنند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر توسعه اکوسیستم نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: رویدادهای «دوشنبه‌های استارت‌آپی» و «پیوند» که به صورت همزمان در رویداد «استان‌آپ» برگزار می‌شود، به دنبال جذب سرمایه برای صاحبان ایده و ارائه خدمات شتابدهی به استارت‌آپ‌ها است.

به گزارش کارآفرینی پرس،  دکتر مصطفی بغدادی در نشست خبری رویداد «استان‌آپ» ویژه سمنان، به معرفی صندوق نوآوری پرداخت و گفت: صندوق نوآوری به واسطه قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مصوب سال ۸۹ و ماده ۵ این قانون به منظور کمک به تجاری‌سازی فناوری‌ها و تامین مالی اکوسیستم نوآوری کشور تاسیس شده است.

وی ادامه داد: خدمات صندوق تا دو سال گذشته معطوف به شرکت‌های دانش بنیان بود، اما متوجه شدیم اکوسیستم نوآوری لزوما برای دانش‌بنیان‌ها نیست، بلکه استارت‌آپ‌ها را نیز شامل می‌شود؛ لذا بر خود واجب دانستیم خدمات صندوق را گسترش دهیم و به سایر کسب و کارهای فناور کشور نیز کمک کنیم.

مدیر توسعه اکوسیستم نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه ما در صندوق از سال ۹۹ به جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها پرداختیم، اظهار کرد: از اوایل سال گذشته رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» و «پیوند» را در محل صندوق نوآوری برگزار کردیم که در رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» تاکنون طی ۳۳ رویداد برگزار شده و در این رویدادها میزبان ۲۳۰ استارت‌آپ با جذب سرمایه ۵۰ میلیارد تومانی برای این تیم‌ها بودیم.

بغدادی تاکید کرد: رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» فقط رویداد  نیست، بلکه یک فرایند است.

وی با اشاره به رویداد «استان‌آپ»، افزود: با توجه به اینکه ۴۰ درصد تیم‌های حاضر در رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» از خارج از تهران بودند، تصمیم به برگزاری این رویداد در همه استان‌های کشور با نام «استان‌آپ» گرفتیم که سومین رویداد آن در سمنان برگزار خواهد شد و بیش از این نیز در استان کرمان برگزار شده است و در ۱۲ آبان نیز در قزوین برگزار می‌شود. در استان‌آپ کرمان از حدود ۵۰ تیم، ۱۳ تیم طرح خود را ارائه کردند و ۶ تیم موفق به جذب سرمایه در همان روز رویداد شدند.

مدیر توسعه اکوسیستم نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: رویداد «استان‌آپ» می‌تواند ارتباط خوبی میان صنایع بزرگ استان و کسب و کارهای نوپا برقرار کند، چرا که ما به دنبال این هستیم که استارت‌آپ‌ها و کسب و کارها را به شرکت‌های بزرگ متصل کنیم و اگر نیازهای فناورانه صنایع بزرگ استان را شناسایی کنیم، در روز برگزاری استان‌آپ احتمال جذب سرمایه بیشتر وجود دارد.

بغدادی به رویداد «پیوند» نیز اشاره کرد و گفت: استارت‌آپ‌ها، صاحبان ایده، هسته‌های فناور و اعضای هیات علمی ‌دانشگاه‌ها از ایده‌های خوبی برخوردارند، اما این آگاهی را ندارند که چه مسیری را برای تبدیل ایده خود به محصول باید طی کنند، لذا این افراد می‌توانند در سلسله رویدادهای «پیوند» صندوق نوآوری حضور پیدا کنند و ایده‌های خود را که قابلیت تجاری‌سازی دارند، به شتابدهنده‌ها عرضه کنند و صندوق نوآوری نیز برای جذب سرمایه از طریق هم‌سرمایه‌گذاری، در کنار شتابدهنده‌ها برای حمایت از ایده‌ها قرار می‌گیرد. تاکنون هفت رویداد «پیوند» از سوی صندوق نوآوری برگزار شده است.

برخورداری استان سمنان از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه شرکت‌های دانش بنیان و فناور

در ادامه حمیده عجم زمانی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان سمنان گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری منابع خوبی را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور استان قرار داده‌اند و تاکنون نیز از ۴۰ میلیارد تومان سرمایه در استان برای شرکت‌های دانش بنیان برخوردار بودیم.

وی افزود: بحث سرمایه‌گذاری در استان سمنان از ظرفیت و پتانسل بالایی برخوردار است و از اصحاب رسانه تقاضا داریم که این مسئله را به صورت گسترده‌تری اطلاع‌رسانی کنند که تا بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. 

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان سمنان با اشاره به اینکه این صندوق در سال ۹۱ تاسیس شده است، گفت: ما از سال ۹۳ با صندوق نوآوری همکاری داریم و تا سال گذشته به عنوان عامل استان‌های سمنان، گلستان، مازندران و گیلان مشغول به فعالیت بودیم، چرا که تا سال گذشته این استان‌ها از صندوق پژوهش و فناوری برخوردار نبودند.

عجم زمانی گفت: صندوق پژوهش و فناوری استان سمنان همیشه در رویدادهای «دوشنبه‌های استارت‌آپی» صندوق نوآوری حضور داشته است.

۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان سمنان در حوزه IT فعالیت می‌کنند

دکتر محسن نظری، رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان نیز گفت: شرکت‌های دانش بنیان حاضر در پارک علم و فناوری استان سمنان در حوزه‌های مختلف IT، تولید محتوای دیجیتال، بلاک چین و… فعالیت می‌کنند.

وی به برنامه‌های اصلی رویداد «استان‌آپ» سمنان اشاره کرد و افزود: شناسایی استارت‌آپ‌ها و طرح‌های سرمایه‌پذیر استان، ارتباط بهتر و موثرتر با فعالان زیست‌بوم استارت‌آپی، شناسایی نیازهای فناورانه استان با کمک صنایع و شناسایی استارت‌آپ‌های سرمایه‌پذیر در استان سمنان از اهداف این رویداد است که انتظار داریم برای جذب صنایع و سرمایه‌گذاران جهت حضور در این رویداد، اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی و توانمندسازی برای تیم‌ها و استارت‌آپ‌های استان نیز در این رویداد برگزار می‌شود.

به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، وی از حضور همه دانشگاه‌های استان، صندوق پژوهش و فناوری، شرکت شهرک‌های صنعتی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات و استانداری با محوریت پارک علم و فناوری استان سمنان و صندوق نوآوری و شکوفایی در این رویداد خبر داد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا