جذب ۷.۳ میلیارد تومان سرمایه برای شرکت‌های دانش‌بنیان‌ استان سمنان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر عملیاتی کارگزار «استان آپ» استان سمنان از برگزاری رویداد مهم استان آپ خبر داد و گفت: در دوره گذشته این رویداد ۷.۳ میلیارد تومان سرمایه برای شرکت‌های دانش‌بنیان‌ استان جذب شد.

به گزارش کارآفرینی پرس، امیر رضا صادقی صبح چهارشنبه در نشست خبری با موضوع برگزاری سومین رویداد استانی دوشنبه های استارت آپی به انضمام پیوندها به میزبانی پارک علم و فناوری استان سمنان ضمن بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی به واسطه قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان با ماموریت کمک به تجاری سازی نوآوری ایجاد شد که تامین مالی آن بر عهده این صندوق است، ابراز داشت: به واسطه این قانون با توجه به اینکه ادبیات رایج نوآوری فضای دانش بنیان بود لذا عمده کار معطوف به آن ها شد.

وی ضمن بیان اینکه اکوسیتم نوآوری کشور لزوما دانش‌بنیان‌ها نیست، ابراز داشت: استارت  آپ ها و مجموعه های فناور نیز در این دایره قرار گرفتند و با این نگاه سعی شد انواع خدمات مختلف ایجاد شود.

مدیر عملیاتی کارگزار رویداد استان آپ استان سمنان با بیان اینکه این رویداد فرصتی برای حضور و جذب سرمایه گذار برای استارت آپ ها است، ابراز داشت: برخی شرکت های نوپا توانایی ارتباط گرفتن با سرمایه گذار را نداشتند لذا مجموعه های مختلفی شکل گرفت که جسورانه کار سرمایه گذاری را انجام میدادند با این رویکرد استارت آپ ها جان تازه گرفت.

صادقی با بیان اینکه ۶۵ صندوق پژوهش و فناوری در کشور شکل گرفت، تصریح کرد: با توجه به اینکه لازم بود تا به هم رسانی تیم‌ها و استارت آپ‌ها به شتاب دهنده و سرمایه گذاران صورت گیرد لذا تاکنون ۳۳ رویداد دوشنبه های استارت آپ برگزار و پارک علم و فناوری میزبان ۲۳۰ استارت آپ و تیم بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون هشت رویداد پیوند نیز در مجموعه پارک علم و فناوری استان برگزار شده است، افزود: به صورت کلی ۵۰ میلیارد تومان جذب سرمایه برای استارت آپ ها انجام شد این امر در قالب فراخوان شناسایی و کار آموزش آن ها آغاز شده و به شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها کمک می کند که چطور طرح خود را به سرمایه گذار ارائه کنند.

مدیر عملیاتی کارگزار رویداد استان آپ استان سمنان با بیان اینکه توانستیم کار را به جایی برسانیم که ۶۳ تیم مذاکرات عمیق تر را با سرمایه گذار برگزار کنند، تصریح کرد: ۴۰ درصد تیم ها خارج از استان سمنان هستند که باید گفت این رویدادها هیچ هزینه ای برای تیم ها و سرمایه گذار ندارد چرا که تامین مالی از طریق صندوق توسعه و نوآوری شکوفایی شده است و کاملا رایگان خواهد بود.

صادقی با بیان اینکه فرایند این رویداد ها توانمند سازی است، افزود: در استارت آپ قبل ۱۳ تیم به استیج رسیدند شش تیم پیشنهاد گرفته و در مجموع ۷.۳ میلیارد تومان سرمایه جذب کردند.

قرار است رویداد استان آپ با هدف سرعت بخشی به تکمیل فرایند های تولیدی و سرمایه گذاری دانش بنیان ها در استان سمنان برگزار شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
بازار
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا