۱۴ نمایشگاه دائمی معرفی محصولات دانش‌بنیان‌ در خارج از کشور راه‌اندازی شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی از راه‌اندازی ۱۴ نمایشگاه دائمی برای معرفی محصولات دانش‌بنیان‌ ایرانی در خارج از کشور خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌های یک ساله در کشورهای مختلف برای معرفی توانمندی دانش بنیان‌های ایرانی و عرضه محصولات آنها راه‌اندازی شد.

به گزارش کارآفرینی پرس، مرضیه شاوردی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان بزرگ ترین نهاد مالی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ فعالیت می کند، در این راستا حمایت های مختلف برای توسعه بازار داخلی و خارجی به شرکت‌های دانش‌بنیان‌ ارائه می کند.

وی درخصوص حمایت های صادراتی از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ افزود: در صندوق نوآوری و شکوفایی بسته خدمات صادراتی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در سه بخش توانمندسازی صادراتی، شبکه سازی صادراتی و تامین مالی صادراتی تهیه شد.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: در بخش توانمندسازی صادراتی به شرکت‌های دانش‌بنیان‌ برای آموزش و مشاوره صادراتی، اخذ استانداردها و مجوزهای تخصصی و صادراتی و حفاظت از مالکیت فکری شامل ثبت اختراع، ثبت برند و سایر مسایل، حمایت های ۷۰ تا ۹۰ درصدی به صورت بلاعوض یا تسهیلات ارائه می شود.

شاوردی ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی در بخش شبکه سازی صادراتی از حضور مستقل شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در نمایشگاه های خارجی، حضور شرکت های دانش بنیان در پاویون نمایشگاه های خارجی، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در نمایشگاه های دائمی خارجی، اعزام و پذیرش هیات های تجاری  و کمک های توسعه ای حمایت کرده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر این صندوق  ۱۸۲ نمایشگاه خارجی را در فهرست حمایتی خود دارد که شرکت‌های دانش‌بنیان‌ می توانند با حمایت ۷۰ درصدی صندوق نوآوری و شکوفایی تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان در سال در این نمایشگاه ها حضور یابند و در حوزه های مختلف فناوری اعم از فناوری اطلاعات و ارتباطات، سلامت، نفت و گاز، نیرو و صنعت ساختمان مورد حمایت قرار گیرند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: در کنار حضور مستقل شرکت ها در نمایشگاه هایی که توانمندی های بیشتر داشته باشند و تعداد بیشتری از شرکت ها متقاضی شرکت، به صورت پاویون هم می توانند شرکت می کنند و برای این بخش نیز ۹۰ درصد هزینه ها تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان در قالب هزینه های سفر، اقامت، غرفه و غرفه سازی پرداخت می شود.

شاوردی برپایی نمایشگاه های دائمی خارجی را از دیگر حمایت های این صندوق عنوان کرد و گفت: در کشورهای مختلف که بیشتر کشورهای همسایه هستند، نمایشگاه های یک ساله راه اندازی کرده ایم و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ می‌توانند محصولات خود را در آنجا مستقر کنند و خدمات بازاریابی صادراتی و مشاوره های صادراتی را از کارگزاران ما دریافت کنند.

وی ادامه داد: در عراق سه نمایشگاه دائمی درکربلا، بغداد و سلیمانیه در نظر گرفته شده است ، در دمشق پایتخت سوریه، در استانبول ترکیه، در ایروان پایتخت ارمنستان، کنیا، عمان، هند، چین، افغانستان، آذربایجان، روسیه و نمایشگاه بوسنی به تازگی با حضور ۲۵ شرکت دانش بنیان افتتاح شده است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی اظهارداشت: در این بخش اعزام و پذیرش هیات های تجاری را شاهد هستیم که با این روش شرایط و امکان مذاکره شرکت های دانش بنیان با مشتریان آنها را فراهم می کنیم، اخیرا شاهد اعزام هیات تجاری به صورت حضوری به قرقیزستان، روسیه و بوسنی بودیم و در ابتدای هفته جاری هم هیاتی نمایشگاه جیتکس دبی اعزام شد.

شاوردی یادآور شد: در کنار پاویون جیتکس، یک هیات متشکل از ۴۱ شرکت دانش‌بنیان‌هم برای مذاکره تجاری و بازدید از نمایشگاه اعزام شدند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا