علیرضا پیل‌پایه: فراهم سازی بسترهای لازم برای صاحبان ایده و سرمایه ضروری است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس‌آباد مغان گفت: این دانشگاه با ایجاد مرکز رشد در راستای حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان، ایده‌های نو و ایجاد اکوسیستم و فراهم‌سازی شرایط برای ظهور و بروز ایده‌های نو و تجاری‌سازی این ایده‌ها گام برمی‌دارد.

به گزارش کارآفرینی پرس، علیرضا پیل‌پایه در آیین گشایش نخستین رویداد ملی فناوری‌های هوشمند در شهرستان پارس‌آباد مغان با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی موجود در منطقه مغان اظهار کرد: وجود بزرگ‌ترین شبکه‌های مدرن آبیاری و زهکشی در مغان که از نظر وسعت دومین شبکه آبیاری کشور محسوب می‌شود، شبکه کاملاً مدرن و مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری خداآفرین به‌عنوان دومین شبکه مدرن منطقه و وجود بزرگ‌ترین شرکت‌های کشت و صنعت و دامپروری مغان، شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در منطقه مغان، دانشگاه آزاد اسلامی پارس‌آباد را بر آن داشت تا با ایجاد مرکز رشد در راستای حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان، ایده‌های نو و ایجاد اکوسیستم و فراهم‌سازی شرایط برای ظهور و بروز ایده‌های نو و تجاری‌سازی این ایده‌ها گام‌های جدی‌تری بردارد.

وی با اشاره به شعار اصلی دانشگاه با عنوان دانشگاه کارآفرین افزود: آموزش علمی همراه با مهارت، ارتباط با صنعت و تولید مقالات علمی با دانش روز مورد نیاز صنعت کشاورزی یکی از اهداف ما در آموزش متخصصان جوان در دانشگاه است که گام‌های خوبی در این ارتباط برداشته‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس‌آباد مغان ادامه داد: امروز آیین گشایش نخستین رویداد ملی فناوری‌های کشاورزی هوشمند را در محورهای مختلف در سطح کشور برگزار می‌کنیم که از سراسر کشور ایده‌های بسیار خوبی را ارسال کرده‌اند که در نوع خود بسیار منحصربه‌فرد هستند و ما با همکاری بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی در حوزه کشاورزی کشور که همان شرکت‌های کشت و صنعت و دامپروری مغان و پارس است، ایده‌های برتر را براساس تفاهم‌نامه‌های منعقدشده برای اجرا و عملیاتی‌کردن معرفی خواهیم کرد.

پیل‌پایه بیان کرد: براساس مذاکرات و هماهنگی‌های انجام‌شده با پارک علم و فناوری استان اردبیل و شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، مرکز رشد مشترک با محور دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کرده‌ایم و تفاهم‌نامه سه‌جانبه خوبی منعقد کرده‌ایم که این رویداد ملی کشاورزی هوشمند نخستین خروجی آن است که مسلماً در بهبود و افزایش بهره‌وری کشاورزی با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

نیازمند بهره‌گیری از کشاورزی هوشمند در بستر تکنولوژی‌های روز هستیم

عضو هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس نیز با بیان اینکه گسترش و نفوذ IT و ICT در همه فعالیت‌های اقتصادی و ظهور استارت‌آپ‌ها در حل مسائل و مشکلات به‌ویژه در بخش کشاورزی اجتناب‌ناپذیر است، اضافه کرد: در راستای ارتقای بهره‌وری منابع آب و خاک، افزایش تولیدات و کاهش هزینه‌های تولید نیازمند بهره‌گیری از کشاورزی هوشمند در بستر تکنولوژی‌های روز هستیم.

علی مرزبان با اشاره به چالش‌ها و فرصت‌های عمده بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: آسیب‌پذیری بالای محصولات کشاورزی و دامی در مقابل شرایط آب و هوایی نامساعد، از دست رفتن حجم زیاد محصولات، هدررفتن منابع ارزشمند مانند آب کود و آفت‌کش و محدودیت منابع و زمین برای تأمین نیاز غذایی جمعیت رو به رشد، ازجمله عواملی است که ما را به سمت کشاورزی هوشمند سوق می‌دهد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پارس تأکید کرد: از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی پارس‌آباد و سایر عواملی که با برگزاری این رویداد ملی به مجموعه‌ها و حوزه‌های مختلف کشاورزی به‌ویژه در منطقه مغان کمک بزرگی می‌کنند، تشکر و اعلام می‌کنیم که با طرح‌هایی که قابلیت اجرایی داشته و بتواند نقش مهمی در بهره‌وری بالا در آب و خاک این منطقه ایفا کند، به‌ویژه فناوری‌های نوین کشاورزی، صنایع تبدیلی و غذایی، حمایت می‌کنیم.

ثبت‌نام ۱۲۰ نفر از متخصصان حوزه کشاورزی در رویداد ملی فناوری‌های کشاورزی هوشمند

اسلام محمدی رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی پارس‌آباد و دبیر رویداد ملی فناوری‌های کشاورزی هوشمند هم از ثبت‌نام ۱۲۰ نفر از متخصصان حوزه کشاورزی در این رویداد خبر داد و یادآور شد: تعداد ۲۵ ایده برای رویداد جذب شد. پس از ارائه ایده‌ها در بستر مجازی توسط ایده‌پردازان و ارزیابی اولیه تعداد ۱۳ ایده به مرحله نهایی و داوری راه یافتند که از این تعداد سه ایده برتر انتخاب خواهد شد.

به گزارش آنا، نخستین رویداد ملی فناوری‌های کشاورزی هوشمند با برگزاری پیش‌رویداد در بستر مجازی تا امروز جمعه ۳۰ مهر ماه ادامه دارد. آیین گشایش هم به‌صورت حضوری با شرکت برخی رؤسای ادارات و دانشگاه‌ها، اعضای هیئت علمی و سایر میهمانان شهرستانی و هم به‌صورت مجازی برگزار شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا