مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه آزاد اسلامی بافت ایجاد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نخستین مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی (TMC) شهرستان بافت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت راه‌اندازی شد.

به گزارش کارآفرینی پرس، علیرضا مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت از ایجاد نخستین مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی (TMC) شهرستان بافت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت خبر داد.

وی افزود: در راستای اجرای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت، مجوز نخستین مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی صادر و فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد بافت بیان کرد: این مرکز با هدف توانمندسازی مهارتی دانشجویان و سایر علاقه‌مندان به فراگیری آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای و کمک به اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی بر پایه سه فرآیند اصلی نیازسنجی مهارتی، ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی و نهایتاً ارائه خدمات مهارت‌آموزی موردنیاز بازار کار به دانشجویان با تکیه بر ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل دانشگاه‌ ایجاد شده است.

مرادی ادامه داد: لزوم مهارت‌آموزی در چند سال اخیر به‌دلیل اشباع‌شدن بازار اشتغال برای تحصیل‌کردگان دانشگاهی، فراگیری یک مهارت برای هر دانشجو و فارغ‌التحصیل دانشگاهی را ضروری کرده است.

وی برگزاری دوره‌های مختلف اشتغال و کارآفرینی و مهارت در سطوح مختلف در بازه‌های زمانی متفاوت برای مهارت‌آفرینی و نزدیک‌کردن دانشجویان به بازار کار، حرکت به سوی دانشگاهی با فارغ‌التحصیلان ماهر و بدون دغدغه اشتغال، ایجاد ارزش‌آفرینی برای مهارت‌آموزی و حرکت به سوی علم توأم با عمل، ایجاد جذابیت بازار کار برای دانشجویان تا از تئوری‌گرایی و آموزش‌های ذهنی دور شده و آماده ورود به ثروت‌آفرینی از دانش شوند، همکاری و همراهی با تمام عناصر و ظرفیت‌های دانشگاه‌ها برای اشتغال‌آفرینی و ایجاد فضا برای مهارت‌آموزی و فعال‌سازی دانشجویان برای ورود به عرصه کار را از اهداف مهم راه‌اندازی این مرکز برشمرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت از مساعدت‌های ارزنده مدیرکل و مسئولان اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان و شهرستان بافت قدردانی کرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا