معرفی کارفرمایان نمونه استان البرز

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز اعلام کرد که هفت کارآفرین نمونه کشوری و استانی تحت پوشش این اداره کل پس از بررسی شاخص ها انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش کارآفرینی پرس، تورج بیات  روز سه شنبه  در حاشیه انتخاب کارفرمایان نمونه البرز گفت: در نشستی با حضور مسوولان بیمه ای و اتاق بازرگانی استان البرز از میان ۳۶ شرکت معرفی شده توسط شعب تامین اجتماعی البرز،  شرکت صنایع تولیدی کروز با ایجاد اشتغالزایی برای سه هزارو۶۹۴ نفر به عنوان منتخب کشوری در البرز شناخته شد.

وی ادامه داد: شرکت آماده لذیذ تولیدموادغذایی با اشتغالزایی ۳۵۰ نفر ، شرکت پاک تلیسه با اشتغالزایی ۳۹۸ نفر، شرکت سله بن  با اشتغالزایی ۲۰۷ نفر ، شرکت مارال چرم با اشتغالزایی ۱۶۱ نفر ، شرکت پاک فرم البرز با اشتغالزایی ۴۷ نفر و شرکت قطر آب سپهر البرز با اشتغالزایی پنج  نفر منتخب استانی شدند.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز مهمترین شاخص‌های تعیین کارفرمایان نمونه را حفظ حقوق بیمه‌شدگان با ارائه لیست حق بیمه بر مبنای تعداد نفرات بیمه‌شده و دستمزد واقعی، پرداخت به موقع و کامل حق بیمه‌ نیروی کار در مهلت مقرر قانونی، عدم وجود مطابات قطعی، رعایت مفاد ۹۰ قانون تامین اجتماعی مبنی بر انجام معاینات اولیه پیش از شروع اشتغال به کار، رشد در جذب نیروی کار طی یک سال اخیر، استفاده کارفرما از سیستم مکانیزه و ارسال پرداخت حق بیمه، دریافت ابلاغ الکترونیک و برقراری و رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشت در محیط کار دانست.

وی با اشاره به نقش و ماهیت سازمان تامین اجتماعی در گسترش  چتر بیمه‌ای  گفت: این سازمان به عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌گر اجتماعی کشور ضمن عهده‌دار بودن وظیفه اجرا، تعمیم و گسترش انواع بیمه‌های اجتماعی، نقش اساسی در پشتیبانی و صیانت از عوامل تولید و همچنین بهبود مناسبات اقتصادی- اجتماعی بر پایه ساختار و ویژگی‌های اقتصاد پویا ایفا می‌کند.
بیات  نقش کارفرمایان در مناسبات اقتصادی و تعامل با تامین اجتماعی را بسیار مهم و اثرگذار دانست و افزود: منابع اصلی سازمان تامین اجتماعی از سوی کارفرمایان  و کارگران تامین می‌شود و رشد و توسعه تامین اجتماعی در کشور حاصل مشارکت شرکای اجتماعی به ویژه مشارکت و همراهی کارفرمایان است.

استان البرز حدود ۳۲ هزار کارگاه دارد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا