تاکید ارسلان زارع بر نقش آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در کاهش بیکاری

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

استاندار گیلان یکی از راهکارهای رفع معضل بیکاری را آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به نوجوانان و جوانان دانست و گفت: توجه به این آموزش ها نقش مهمی در کارآفرینی و خود اشتغالی دارد.

به گزارش کارآفرینی پرس، ارسلان زارع پیش از ظهر پنج شنبه در دومین نشست ستاد ساماندهی جوانان گیلان با اشاره به نقش مهم جوانان در توسعه کشور، گفت: جوانان موتور محرکه جامعه و آینده ساز هر کشوری هستند و باید به نقش مهم آنها توجه ویژه شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه عدم حمایت از جوانان مستعد، کشور را با مشکلات جدی در آینده روبرو می‌کند، افزود: فعالیت جوانان مستعد و توانمند زمینه رشد و توسعه کشور را فراهم کرده و همگان باید در راستای شناسایی و فراهم کردن زمینه برای فعالیت آنها اقدام کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه گیلان در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت‌ها و استعدادهای طبیعی موجود در استان گیلان زمینه اشتغال جوانان را مهیا می‌کند و وظیفه مسئولان است که در این راستا گام بردارند.

زارع یکی از راهکارهای رفع معضل بیکاری را آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به نوجوانان و جوانان دانست و ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در خود اشتغالی و کار آفرینی جوانان دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه گیلان در ارتقای سطح علمی استان بسیار مؤثر است، بیان کرد: دانشگاه گیلان با وجود زیر ساخت‌های مناسب و دانشجویان مستعد توانسته در حوزه علمی و کار آفرینی رتبه کسب کند.

استاندار گیلان جوانان را موتور محرکه جامعه دانست و اظهار کرد: آبادانی و سازندگی هر کشوری با بها دادن به جوانان آن میسر می‌شود و ما نیز باید از این ظرفیت‌های ارزشمند به خوبی استفاده کنیم.

زارع با بیان اینکه بیکاری، ازدواج و کاهش و پیشگیری از طلاق از موضوعات مهم حوزه جوانان است، افزود: امیدوارم با همت همه مسئولان در آینده نزدیک و در دولت جدید این مشکلات برطرف شود.

پایان پبام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا