حمایت صندوق کارآفرینی امید از ایده‌های کارآفرینان دانشگاه شمال

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به حمایت از ایده‌ها و طرح‌های دانشجویان دانشگاه شمال، از اختصاص اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان به ایده‌ها و طرح‌های کارآفرینان کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس، اصغر نورالله زاده ‌در حاشیه مراسم انعقاد صندوق کارآفرین امید با دانشگاه شمال به منظور حمایت از کارآفرینان مرکز رشد و فناوری در جمع خبرنگاران این شهرستان دانشگاه‌ شمال را یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های غیرانتفاعی در کشور بیان و اظهار داشت: مخصوصاً توجه به مناطق مختلف از جمله برنامه‌ها و اهداف صندوق امید است تا بتواند توزیع مناسبی را در حوزه توسعه کسب و کار کشور داشته باشد به همین دلیل وقتی پیشنهاد دانشگاه شمال تفاهم‌نامه‌ای را در سه محور منعقد شد از این موضوع مورد استقبال قرار گرفت.

وی با بیان اینکه محور اول اجرای رویدادهایی برای دانشجویان به منظور آشنایی بیشتر با فرهنگ کارآفرینی است، گفت: هر دانشجویی صاحب طرح و ایده‌ای هر چه بهتر ارائه دهد در  دانشگاه‌ شمال کمیته‌ای تشکیل می‌دهیم و از الان شروع دوره تحصیلی تا اسفندماه ایده‌ها، طرح‌های دانشگاه و ایجاد فضای کسب و کار ارائه می‌دهد و می‌تواند قابلیت تجاری سازی داشته باشند به عنوان طرح برتر انتخاب می‌شود که از این طرح‌های برتر حمایت مالی می‌کنیم.

نورالله‌زاده حمایت از طرح را به صورت قرض‌الحسنه و متناسب با طرح عنوان و مطرح کرد: سقف وام از یک میلیارد تومان شروع و پس از بررسی طرح و نیاز مالی به دانشجویان ارائه می‌شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور با بیان اینکه در حوزه کسب و کارها تعداد تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه‌ها، وزارت فناوری اطلاعات، معاونت علمی ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی را داریم، افزود: طرح‌هایی که در حوزه نوآورانه یا در حوزه دانش بنیان است با هماهنگی این مراکز، حتی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه فرهنگ و هنر تفاهم‌نامه‌ای در قالب کمیته ها انجام و به میزان بررسی نیاز تامین مالی صورت می‌گیرد.

وی مجموع اختصاص اعتبار 1400 از فناوری اطلاعات تا معاونت علمی ریاست جمهوری حدود 300 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تخصیص اعتبار برای هر یک از این حوزه‌های کاری متفاوت است به گونه‌ای که در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه صنایع خلاق و حوزه دانش بنیان با صندوق نوآوری شکوفایی و معاونت فناوری ریاست جمهوری انجام می‌دهیم.

نورالله‌زاده با بیان اینکه یکی از محورهای تفاهم‌نامه‌ برگزاری رویدادها است که از طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه دانشجویان حمایت مالی می‌شود، تصریح کرد: در محور دیگر با مشارکت دانشگاه شمال آمل به عنوان دانشگاه غیر انتفاعی اولین صندوق جسورانه را برای حمایت مالی از طرح‌ها و ایده‌ها ایجاد کنیم و مجوز آن را از معاونت علمی ریاست جمهوری صادر کنیم.

وی ادامه داد: این صندوق در واقع نظام تامین مالی است که بسیار ریسک پذیر هستند و از ابتدای طرح به جهت تامین مالی سرمایه‌گذاری‌ می‌کنند و این صندوق در دنیا به جهت توسعه کسب و کار فناوری بسیار جاافتاده و بسیار خوب است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور با اشاره به محور سوم خاطرنشان کرد: در این محور مرکز شتابدهی را هم با اخذ مجوز از معاونت علمی ریاست جمهوری برای کسب و کارهای دانش بنیان و هم از معاونت توسعه کارآفرینی وزارت تعاون برای کسب و کارهای عمومی بتوانیم با دانشگاه شمال یک شرکت مشترک ایجاد کرده تا کسب و کارهایی که به این مرکز شتابدهی می‌آید با دانشجویان و طرح‌ها و ایده‌ها براساس درصد مشارکت می‌شود تا به مرحله رشد و خروج یافته و وارد بازار کار شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا