افزایش دو برابری سهم دانش‌بنیان‌ها در اکسپو ۲۰۲۰

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: سهم دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه اکسپو را به دو برابر دوره‌های گذشته رساندیم.

به گزارش کارآفرینی پرس، علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت، درباره روند برگزاری روند اکسپو، گفت: اکسپو از دو هفته پیش آغاز شده است و برای حضور فعال در این نمایشگاه با  با صادرکنندکان نشست های هم اندیشی برگزار کردیم. گفتنی است که وزیر صمت برای افتتاح این نمایشگاه به صورت مجازی حضور داشتند. از منظر ساختار ایران جزو ۸ کشور برتر جهان در این نمایشگاه است، اما از نظر محتوا ضعف وجود دارد که در همین دو هفته در راستای بهبود آن تلاش کردیم.

او با تاکید بر جایگاه ایران در این رخداد اقتصادی گفت: این کار مشترکی بین وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت فرهنگ و ارشاد، بخش خصوصی و ما محسوب می‌شود. ما باید در امیدوارم تصویری از ایران به نمایش بگذاریم که شامل ایران آینده و صنایع خلاق باشد.

پیمان پاک تصریح کرد: حوزه‌هایی مثل انیمیشن که می‌تواند در حوزه فرهنگ از آن درآمد کسب کرد یا حوزه‌هایی مثل فرش که اقداماتی در آن انجام شده است. صنایع روز حوزه فرهنگی با کمیته‌هایی که تشکیل شد تا تصویر خوبی را از ایران نشان بدهیم.

رئیس سازمان توسعه تجار تصریح کرد: عملکرد در این دو هفته بیشتر مبتنی بر عقبه ایران بود و ایران قدیم معرفی می‌شد است در صورتی که باید ایران جدید معرفی شود. معاونت علمی با دستاورد‌های فناورانه‌ای که در اختیار دارد، زیر ساخت کمی در اختیار داشت. اما ما سهم دانش بنیان ها در نمایشگاه اکسپو را به دلیل همین زیر ساخت کم افزایش و به دو برابر دوره های گذشته رساندیم.

او  با اشاره به استقرار شرکت‌های دانش بنیان، ادامه داد: در حوزه‌های تجهیزات پزشکی و سلامت کمک‌های داشتیم و‌ تحولاتی اتفاق افتاد که از ابتدای آبان ماه این غرفه‌ها تجهیز می‌شود تا در عرصه‌های بین‌المللی تصویری فناورانه از ایران ارائه شود. صنایع خلاق هم تا پایان مهرماه فعالیتشان را آغاز خواهند کرد تا تصویری حقیقی‌ از ایران دانش بنیان و ایران قوی به رخ جهانیان کشیده شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا