نیکروز مستوفی: استقلال مالی مراکز رشد باید در دستور کار سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی قرار بگیرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب گفت: عدم استقلال این مراکز به لحاظ مالی و با توجه به درآمدزا بودن آن‌ها مورد نیاز بوده و این مسئله باید در دستورکار سازمان مرکزی دانشگاه قرار گیرد.

به گزارش کارآفرینی پرس، نیکروز مستوفی، با اشاره به اینکه به‌تازگی در راستای حمایت و با توجه به ارزیابی و سطح‌بندی صورت گرفته برای مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی و تأیید شورای سیاستگذاری و راهبری مراکز رشد دانشگاه، مجوز فعالیت همه مراکز رشد سطح یک و ۲ صادر شده است، خاطر نشان کرد: در این راستا ۲۴ مرکز رشد در سراسر کشور که یکی از آن‌ها واحد تهران جنوب است، موفق به اخذ مجوز فعالیت شدند.

وی در ادامه افزود: براساس مستندات ارسالی مراکز رشد کشور به معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری، تعداد شرکت‌ها و محصولات تولیدی واحد تهران جنوب، توسط تیم مدیریت کل کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۹ ارزیابی شد و بر اساس الگوهای سطح‌بندی، مرکز رشد تهران جنوب در سطح یک این لیست قرار گرفت.

مستوفی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱ شرکت مستقر در مرکز رشد واحد تهران جنوب فعال است، اظهار کرد: از این تعداد ۴ واحد فناور به عنوان شرکت دانش بنیان هستند و یک هسته فناور داریم و بقیه به عنوان واحد فناور در حال فعالیت هستند و در حوزه‌های پزشکی، تجارت الکترونیک، مهندسی عمران، سازه بحث‌های مربوط به روانشناسی و غیره در حال فعالیت و حرکت به سمت دانش بنیانی هستند.

مدیر مرکز رشد واحد تهران جنوب گفت: با توجه به اینکه طبق تأکیدات دکتر طهرانچی باید به سمت نسل‌های دیگر دانشگاه‌ها و ورود مراکز آموزش عالی به بازار کار حرکت کنیم، برنامه‌های این مرکز نیز برای اعضای هیئت علمی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باز کردن فضای کسب و کار بوده تا این فعالیت‌ها به آسانی انجام شود.

وی در تشریح مشکلاتی که در مراکز رشد وجود دارد، عنوان کرد: عدم استقلال این مراکز به لحاظ مالی با توجه به درآمدزا بودن آن‌ها مورد نیاز بوده و این مسئله باید در دستورکار سازمان مرکزی دانشگاه قرار گیرد. بحث‌های مربوط به روند نحوه ثبت قراردهای مراکز رشد و اخذ کد پیگیری در اداره ثبت شرکت‌ها و مراحل قانونی دیگر برای شرکت‌ها نیز نیازمند همت جدی است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا