پرویز کرمی: عدم توجه به شرکت‌های خلاق خلاف قانون جهش تولید است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

کرمی گفت: در قانون جهش تولید خدمات ارائه شده برای شرکت‌های دانش بنیان است و شرکت‌های خلاق کمترین بهره را می‌برند.

به گزارش کارآفرینی پرس، پرویز کرمی، دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم فناوری و اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: اهمیت و توجه به صنایع دستی در کشور ایران سبب شده تا ایران رتبه سوم جهان را در حوزه صنایع فرهنگی کسب کند.

او افزود: در کنار تمام مزیت‌ها و فرصت‌های که این حوزه از لحاظ کارآفرینی و ایجاد اشتغال  برای کشور به همراه داشته است، حوزه صنایع فرهنگی دارای ضعف ها و خلاء‌های از جمله ضعف در فروش محصولات تولیدی است که باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

کرمی بیان کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های گردشگری بسیار زیاد در داخل کشور، شیوع کرونا سبب شده است تا این حوزه به تعطیلی کشانده شود، اما روی کارآمدن شرکت‌های نو پا و استارتاپ‌ها به خوبی توانستند خلاء های ایجاد شده در حوزه گردشگری ناشی از شیوع کرونا را  تا حدی برطرف کنند.

او افزود: استفاده از صنایع خلاق و گردشگری نه تنها منجر به ارز آوری برای کشور خواهد شد بلکه از خروج ارز جلوگیری کرده و از این طریق می توان به کمک و همت جوانان خوش فکر ایرانی کسب و کار‌های جدیدی را در حوزه‌های مختلف صنایع فرهنگی و خلاق ایجاد کرد.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم فناوری گفت: با توجه به این که شرکت‌های نو پا و استارتاپ‌ها امروزه مسیر خوبی را برای راه اندازی چرخ‌های اقتصاد دانش بنیان پیش گرفته اند، اما با مشکلات و معضلاتی همراه هستند.

او با اشاره به قانون جهش تولید که به اصلاح نواقص خدمات و تاسیس شرکت‌های دانش بنیان مربوط می‌شود تصریح کرد: قانون جهش تولید  خدمات بسیار زیادی را به شرکت‌های دانش ارائه می دهد، اما در این بین شرکت‌های خلاق و فعال در حوزه فرهنگ از این خدمات گسترده شرکت‌های دانش بنیان بهره مند نمی‌شوند و درنتیجه کمتر مورد توجه قرار خواهند گرفت.

کرمی بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند تا علاوه بر شرکت‌های دانش بنیان، شرکت خلاق و صنایع دستی از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شوند.

او درنهایت افزود:تو جه و حمایت از شرکت‌های خلاق و فعال در حوزه صنایع فرهنگی در کنار شرکت های دانش بنیان در قانون جهش تولید می‌تواند پیشرفت‌های خوبی را در زمینه‌های مختلف اقتصادی به همراه داشته باشد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا