اختصاص ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات قم

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل ارتباطات‌وفناوری اطلاعات قم از اختصاص ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ برای ایجاد، توسعه اشتغال و کارآفرینی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس، اطلاعات قم، جواد غلام پور در جلسه کمیته استانی تبصره ۱۸ با اشاره به طرح‌های حمایتی، اظهار داشت: تاکنون پرداخت تسهیلات به شرکت‌های حوزه فن‌آوری اطلاعات استان از محل بند ب تبصره ۱۸ ماده واحده قانون بودجه بوده که از این محل طرح‌های ۱۶ شرکت متقاضی تسهیلات در کارگروه استانی وجوه اداره شده تصویب شده‌است.

وی در ادامه افرود: بالا بودن دستمزد نیروهای متخصص، بالا بودن ریسک در برنامه‌های نوآورانه و کمبود ساز و کارهای حمایت جسورانه، تمرکز اغلب بنگاه‌های کسب و کار بر بازارهای کوچک و ناپایدار، کمبود نهادها و منابع مناسب برای پشتیبانی و توسعه کسب و کارهای نوپا و کمبود نقدینگی جهت اجرای طرح‌ها و قراردادها از جمله مشکل‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه اشتغال است.

این مسئول بیان کرد: برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص بند الف تبصره ۱۸ زیر برنامه‌های حمایت از اشتغال‌زایی شرکت‌های نوپا و غیرنوپا فاوا، حمایت از توسعه پلتفرم‌ها و عرضه کنندگان روی پلتفرم، حمایت از آموزش و برگزاری رویداد، حمایت از توسعه کسب و کارهای سنتی بر بستر آنلاین، تسهیلات سرمایه در گردش و نیز طرح‌های ملی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به تلاش این اداره‌کل برای جذب حداکثری اعتبارهای اختصاص یافته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، افزود: دارا بودن بُرش استانی از ویژگی‌های مثبت این برنامه است، که این امکان را برای هر استان ایجاد می‌کند در خصوص طرح‌های استانی بتواند راساً اقدام به بررسی طرح‌ها نموده و متقاضی را به طور مستقیم به بانک عامل معرفی نماید.

غلام پور همچنین تصریح کرد: اجرای برنامه فوق منوط به تهیه دستورالعمل‌های اجرایی، آماده سازی سامانه جهت گرفتن درخواست متقاضیان و عقد قرارداد عاملیت با موسسه‌های عامل می‌باشد که توسط سازمان فناوری اطلاعات در حال پیگیری است.  

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا