تسهیل فضای کارآفرینی در مرکز رشد دانشگاه آزاد دورود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی دورود گفت: فضای کارآفرینی برای شرکت‌ و هسته‌های نوپا با حمایت ‌های مادی و معنوی این واحد دانشگاهی تسهیل می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس، “محمد زندیه شیرازی” روز دوشنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: مرکز رشد دانشگاه آزاد دورود در راستای حمایت از فرصت‌های کارآفرینانه از طریق ایجاد فضا به منظور استقرار شرکت‌ و هسته های نوپا، ارائه تسهیلات مالی، غیرمالی، آموزش و مربیگری برنامه های نوآورانه خود را با جدیت دنبال می کند.

وی اظهار داشت: تلاش می شود تیم های دانشجویی و شرکت های صاحب ایده با فراهم نمودن محیطی نوآورانه و متمرکز بر توسعه محصولات، خدمات علمی- فناوری و تجاری‌سازی تحقیقات فناوران، بدون هیچگونه محدودیت سنی و تحصیلات، فعالیت خود را با انعقاد تفاهم نامه ای جهت همکاری های مشترک با پارک علم و فناوری لرستان آغاز نمایند.

به گفته وی این مرکز با ایجاد ارتباط میان واحدهای مستقر و نهادهای مرتبط، نقش تاثیرگذاری در توسعه صنعت فناوری و اقتصاد دانش بنیان شهرستان ایفا نموده است و به‌عنوان شتاب‌دهنده نوآوری، تسهیلات و خدمات مورد نیاز کارآفرینان و کسب‌ و کارهای مبتنی بر فناوری را مهیا می‌کند.

زندیه شیرازی ادامه داد: به همین منظور با شبکه سازی، ایجاد چرخه حمایت از ایده های نوین و دانشی تا مرحله تبدیل شدن آنها به محصولات و خدمات فناورانه قابل تجاری سازی و عرضه به بازار ، همراه موسسات تحقیق و توسعه، شرکت های خصوصی، مخترعان و صاحبان ایده ، ارتباط آنها با بازار از طریق هدایت و آموزش های لازم تسهیل می شود.

وی از انعقاد تفاهم نامه های همکاری دوجانبه با پژوهش سرای آموزش و پرورش، سازمان آموزش فنی و حرفه ای، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان دورود خبر داد و افزود: هم‌اکنون مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان دورود پذیرای طرح‌ و ایده‌های نوآورانه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و تمامی افراد مبتکر و مخترع در حوزه‎ های مختلف صنعتی، کشاورزی، شیلات و گردشگری است.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد دورود یکی از اصلی ترین اهداف این مرکز را ایجاد فضای لازم جهت گسترش واحدهای کوچک و متوسط و تبدیل آن ها به شرکت های دانش بنیان و فناور فعال دانست و تصریح کرد: در همین راستا برگزاری وبینارهای مرتبط با چگونگی تاسیس شرکت های دانش بنیان، نحوه حمایت از آن ها با همکاری پارک علم و فناوری، ارائه مشاوره و آموزش های لازم برای تثبیت ایده، شناسایی گروه کاری و شکل گیری هویت مستقل حقوقی، تلاش برای تجاری سازی با امکان رقابت در بازارهای داخلی و جهانی از اصلی ترین فعالیت های مرکز بوده است.

زندیه شیرازی افزود: مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود با قرارگیری در سطح ۲ ارزیابی سالانه مراکز رشد، در کنار برخی واحدهای مراکز استان و دانشگاه های با کیفیت و جامع کشور، ظرفیت خود را برای حمایت از جوانان مستعد شهرستان در عرصه های مختلف فناورانه و دانش بنیان نشان داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قرارداد مشارکت ۲  شرکت دانش بنیان “گهر نانوسازان” و “ویستا الکترونیک ویرا” با دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود منعقد شده است و انتظار می رود با تامین سرمایه لازم، همکاری های بیشتری در قالب فعالیت مشترک واحدهای فناور با دانشگاه صورت پذیرد. 

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود بیش از پنج میلیارد ریال درآمد غیرشهریه از محل قراردادهای منعقده با شرکت های مستقر در مرکز رشد دورود طی سال مالی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حاصل شود که در صورت ایجاد زیرساخت های لازم، افزایش درآمدزایی در این بخش دور از انتظار نخواهد بود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا