آکادمی کسب و کار در دانشگاه بوعلی سینا همدان راه‌اندازی شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آکادمی کارآفرینی و توسعه کسب و کار با هدف آموزش و پرورش جوانان مستعد در زمینه‌های مختلف در دانشگاه بوعلی سینا راه اندازی شد.

به گزارش کارآفرینی پرس، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با تاکید بر شناسایی نیاز‌های استان همدان و اعلام به این مرکز برای اقدام موثر، هدف از راه اندازی آکادمی کسب و کار دانشگاه بوعلی سینا را تشکیل یک زیست بوم برای ارتقای مهارت‌های کسب و کار و اشتغال پذیری پایدار در غرب کشور بیان کرد. 

ظاهر پورمجاهد با اشاره به اینکه استعدادیابی، توسعه فردی و هدایت افراد به سمت خلاقیت و نوآوری و شناسایی نیاز‌های جامعه از محور‌های این طرح هستند، افزود: ایجاد تناسب بین توانمندی‌های افراد و نیازمندی‌های بازار کار با ارائه مشاوره‌های تخصصی در زمینه کسب و کار، کارآفرینی و هدایت شغلی، ارتقای مهارت‌های دانش آموختگان و اساتید بر اساس آموزش‌های عمومی و تخصصی را می‌توان از دیگر محور‌های طرح نام برد.

وی با بیان اینکه ۲۰ سازمان با آکادمی کارآفرینی و توسعه کسب و کار همکاری می‌کنند، تصریح کرد: پارک علم و فناوری، بنیاد ملی نخبگان، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل بهزیستی، مراکز فنی و حرفه‌ای و شرکت شهرک‌های صنعتی از جمله سازمان‌های مرتبط و همکار برای آکادمی کارآفرینی و توسعه کسب و کار هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: این آکادمی با فراهم کردن زمینه آشنایی و شناخت ویژگی‌ها و علاقمندی‌های شغلی دانشجویان و دانش آموختگان، دانش لازم را برای ارتقای توانمند‌ها در راستای ورود به عرصه کسب و کار متناسب با نیازمندی‌ها و مهارت‌ها به افراد آموزش می‌دهد.

  • ظاهر پورمجاهد با تشریح برنامه‌های عملیاتی در آکادمی کسب و کار، گفت: برگزاری حداقل ۴ دوره روان شناختی و توسعه فردی در هر دانشگاه، برگزاری حداقل ۲۴ کارگاه آموزشی مهارتی، برگزاری حداقل ۲۴ کارگاه آموزشی تخصصی و حرفه‌ای و کارآموزی از برنامه‌های آموزشی پیش بینی شده در این حوزه است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری صدا و سیما
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا