اشتغالزایی بانوی کارآفرین معلول برای افراد سالم

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

انجام هرکاری از سوی هر کسی منحصر به فرد است، اما زمانی این موضوع جالب‌تر می‌شود که شخص با محدودیت های زیادی رو به باشد و کارش را درست انجام دهد.

به گزارش کارآفرینی پرس، گاهی اوقات انسان‌های دارای محدودیت و معلولیت جسمانی کار‌های فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهند که موفقیت آن‌ها چنان چشمگیر است که انسان‌هایی با توان بالا و شرایط جسمانی خوب و سالم کمتر به آن موفقیت‌ها می‌رسند. خانمی ۵۰ ساله که از ۵ سالگی دچار معلولیت دو پا شده و زندگی سختی را گذارنده، اتفاق بزرگی را برای خود و جامعه رقم زده است.

گذراندن هشت مقطع تحصیلی در یک سال

زنی که در سه سالگی به دلیل ابتلا به فلج اطفال همنشین ویلچر می شود و تا سن ۲۴ سالگی از خانه خارج نمی شود.

او تا سن ۲۴ سالگی فقط خواندن و نوشتن ساده را می‌دانست و تا آن سن بصورت کلاسیک مانند دیگران درسی یاد نگرفته بود. وی با همان شرایط جسمانی سخت از دورانی کودکی کار کرد و هزینه‌های خود را مانند یک انسانی که از لحاظ جسمانی سالم است تامین می کرد و در‌آمدی برای خود به راه انداخته بود تا اینکه در سن ۲۴ سالگی دچار تحول شد و با همان روحیه جهادی که در کودکی برای رفع نیاز‌های خود داشت، شروع به تحصیل کرد و ۸ مقطع ابتدایی را در یک سال پشت سر گذاشت.

او تا جایی پیش رفت که توانست مدرک دانشگاهی خود را اخذ کند، سپس به فکر راه انداختن یک استارت‌آپ‌ با تراز بالا در حوزه آموزش افتاد که همه افراد جامعه که جویای پیدا کردن کار و یادگیری در حرفه‌های مختلف هستند را در بر گیرد.

این بانوی کارافرین معلول در اظهار کرد: در همان ابتدای کار با مشکلات مالی فراوانی برای شروع کسب و کار روبه‌رو بودم، اما با اولین قراردادی که با مشتری انعقاد کردم، توانستم بدهی‌های خود را بپردازم

ایجاد استارت‌آپ‌ در حوزه آموزش و کسب و کار

داشتن یک سایت برای کسب و کاری موفق، نیازی است که اشخاص و شرکت‌های تجاری و دولتی به آن وابسته هستند. با توجه به اینکه آمار استفاده کنندگان اینترنت روبه افزایش است، اینترنت بستر مناسبی برای برقراری ارتباط و همچنین ارائه خدمات به حساب می‌آید. این خانم موفق در حوزه راه‌اندازی استارتاپ، توانسته جوان‌های متخصص و با استعداد را برای پیشرفت کار جذب کند تا علاوه بر اینکه عنوان ایجاد کننده شغل باشد، بتواند با نیرو‌های حرفه‌ای بهترین خدمات ممکن را در حوزه‌های طراحی و توسعه وب سایت‌های شخصی و شرکتی، فروشگاه اینترنتی، بهینه سازی و سئو، تامین امنیت، برندسازی و بازاریابی، ارائه هاست و سرور‌های مجازی ارائه دهد.

هر پروژه از سوی هر کسی منحصر به فرد است، اما زمانی این موضوع جالب‌تر می‌شود که استارت کار از سوی فردی زده می‌شود که مانند دیگران نمی‌تواند به راحتی راه رود و دچار معلولیت است.

وی تا حدی کسب و کار خود را پیش برده که توانسته با اقداماتی مانند پشتیانی ۲۴ ساعته برای مشتری‌های خود و خدماتی بر پایه اصول مشاوره، نیازسنجی، کیفیت و پشتیانی، یک استارتاپ حرفه‌ای راه‌اندازی کند.

تالیف چند کتاب در حوزه فضای سایبری

موفقیت‌های این خانم مربوط به موارد فوق ذکر نیست و او توانسته چند جلد کتاب را برای علاقمندان در خصوص طراحی فروشگاه‌های اینترنتی، بهینه سازی و سئو، تست و کانفینگ امنیت سایت، برندسازی و بازاریابی، آموزش تخصصی طراحی سایت و نظایر آن را تالیف کند.

موارد بالا نشان دهند این است که افراد با هر توان جسمانی و محدودیتی، باز هم می‌توانند با امید داشتن و تکیه بر توانایی شخصی، خود را از منزوی بودن بیرون آورند و علاوه بر آن شاهد موفقیت‌های روز افزون خود باشند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا