ارائه آموزش مبتنی بر نیاز صنعت، جامعه و اصناف/ آموزش مهارت به دانشگاه آزاد اسلامی واگذار شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای، مهارتی و کاربنیان سازمان سما بیان کرد: تربیت نیروی انسانی متعهد و تکنسین ماهر در حوزه مهارت‌های مورد نیاز کشور رسالت بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش کارآفرینی پرس، جلسه هم‌اندیشی مدیران ارشد معاونت آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، مهارتی و کاربنیان معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با مسئولان معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برگزار شد.

علیرضا لادن‌مقدم معاون آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، مهارتی و کاربنیان و سیدحاتم مهدوی‌نور رئیس امور توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، مهارتی و کاربنیان معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، رحیم اکرامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج پس از حضور در یادمان شهدای گمنام و تجدید بیعت مجدد با آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس از فضاهای آموزشی و امکاناتو معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج بازدید کردند.

پس از این مراسم و بازدید از امکانات و توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج جلسه هم‌اندیشی مدیران ارشد معاونت آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، مهارتی و کاربنیان سازمان سما، هیئت‌ رئیسه، اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، مدیران ارشد سازمان‌ها و ادارات دولتی، نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان بویراحمد در سالن ملک‌نسب واحد یاسوج برگزار شد.

تربیت نیروی ماهر رسالت دانشگاه آزاد است

لادن‌مقدم در این جلسه بیان کرد: تربیت نیروی انسانی متعهد و تکنسین ماهر در حوزه مهارت‌های مورد نیاز کشور رسالت بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی است.

معاون آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، مهارتی و کاربنیان سما با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام اربعین حسینی (ع) از اهداف و سیاست‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه و ارتقای سطح توانمندی‌های متقاضیان و متخصصان، دانشجویان و جامعه هدف که نیازمند به آموزش‌های مهارتی در کشور هستند، خبر داد.

وی گفت: مهم‌ترین هدف معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای فرمایش مقام معظم رهبری، دکتر ولایتی رئیس هیئت مؤسس و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی و رئیس سازمان سما، تربیت نیروی انسانی متعهد و تکنسین ماهر در حوزه مهارت‌های مورد نیاز کشور است.

لادن‌مقدم افزود: اتفاق‌نظر و کلان‌نگری خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آمده است و این مسیری را که در آن قرار گرفته‌ایم؛ مسیر تحولی برای دانشگاه آزاد اسلامی است که دکتر طهرانچی از زمان حضور در دانشگاه آزاد اسلامی طراحی کرد تا دانشگاه آزاد اسلامی به سمت دانشگاه حل‌مسئله برود.

وی بیان کرد: این یعنی دانشگاه آزاد اسلامی حتی گامی جلوتر از دانشگاه کارآفرینی و دانشگاه نسل چهارم است.

معاون آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، مهارتی و کاربنیان سما بیان کرد: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، این مجموعه را بخشی از جامعه دید و همواره تأکید بر وظایف دانشگاه نسبت به مردم بوده و هست.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشبختانه امروز با راه‌اندازی دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی رویکرد کلانی در دانشگاه آزاد اسلامی درحال شکل‌گیری بوده و این تغییر رویکرد، سرآغاز تحولی بزرگ برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است.

لادن‌مقدم افزود: افق جدیدی برای این دانشگاه ایجاد شده و مأموریتی را بر عهده خودش گذاشته تا افراد تحصیل‌کرده مهارت لازم و توانمندهای ضروری انجام کار در زمینه رشته تحصیلی خود پیدا کنند و این موضوع همواره دغدغه متولیان امر بوده است.

وی بیان کرد: امروزه فارغ‌التحصیلانی داریم که فاصله مدرک‌شان با نیاز اجتماع و صنعت زیاد است، امروز عزم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کم‌کردن این فاصله است.

معاون آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، مهارتی و کاربنیان سما افزود: فارغ‌التحصیل امروز ما از دانش عملی و مهارتی به دور است، تمام سال‌های تحصیل نتوانسته‌ایم در کنار دانش تئوری و آکادمیک به دستان او مهارت بیاموزیم در صورتی که اگر واحد مهارتی و حرفه‌ای را به صورت هدفمند بگذراند، دستان توانمندی پیدا می‌کنند.

آموزش مهارت به دانشگاه آزاد اسلامی واگذار شود

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: از سوی دیگر اینکه فارغ‌التحصیلان بعد از پایان تحصیل به صورت پراکنده و غیرمتمرکز به آموزشکده‌های خصوصی برای کسب مهارت مراجعه می‌کنند، سبب سردرگرمی‌شان می‌شود، این مأموریت باید به دانشگاه به عنوان متولی آموزشی واگذار شود تا به صورت یکپارچه و متمرکز با شناسایی نیازهای بازار کار و به تبع آن نیازهای مهارتی هر شغل، برنامه‌ریزی کنند.

ارائه آموزش مبتنی بر نیاز صنعت، جامعه و اصناف

مهدوی‌نور رئیس امور توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، مهارتی و کاربنیان معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی هم امکانات دانشگاه درباره تربیت نیروی ماهر را توضیح داده و بیان کرد که از صنایع، اصناف، نیروهای نظامی و انتظامی انتظار می‌رود با دانشگاه همکاری کنند تا نیروهای مهارتی مورد نیازشان تربیت و آموزش داده شوند.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی این آمادگی را دارد که آموزش مبتنی بر نیاز صنعت، جامعه و اصناف را ارائه دهد.

پیش از سخنان لادن‌مقدم و مهدوی‌نور در ابتدای این جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه‌ و بویراحمد با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس یاد و خاطره هشت سال رشادت و دلاورمردی جوانان این مرز و بوم را گرامی داشت و با تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی سربلندی و جایگاه امروز جمهوری اسلامی ایران را در جامعه بین‌المللی مرهون رشادت‌های شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز دانست که با الهام از واقعه عاشورا و حماسه حسینی به دست آمده است.

رحیم اکرامی، دانشگاه آزاد اسلامی را منشأ تحول در آموزش‌های دانشگاهی کاربنیان و مهارتی دانست و بیان کرد: دانشگاه آزاد به سمت آموزش‌های مهارتی و کاربنیان و آموزش حل‌مسئله حرکت می‌کند و به توسعه رشته‌هایی که نقشی در خدمت به جامعه و اقتصاد دانش‌بنیان داشته باشد، می‌پردازد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا