آغاز به کار کمیته تخصصی ارزیابی سطح فناوری استانداردسازی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اولین جلسه کمیته تخصصی ارزیابی سطح فناوری استانداردسازی برگزار شد تا صدور گواهی­نامه­‌های انطباق و محصول ویژه دستاوردهای فناورانه سرعت گیرد.

به گزارش کارآفرینی پرس، دفتر نوآوری و کسب و کار نوین این نشست را با حضور رؤسای پارک­ های علم و فناوری استان­ های قزوین و گیلان، نماینده سازمان ملی استاندارد، شرکت­ های فناور متقاضی و داوران تخصصی برگزار کرد. در این جلسه، طرح ­های ارسالی از پارک­ های­ علم و فناوری گیلان و قزوین در حوزه مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری ­های شیمیایی برای ارزیابی ویژگی­ های فنی و کارکردی لازم، ارائه شد.

دی ماه سال گذشته، الحاقیه توسعه شیوه ­نامه ارزیابی انطباق محصولات دانش ­بنیان برای محصولات فناورانه تصویب شد و پیاده­ سازی نظام استانداردسازی محصولات فناورانه در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفت. این اقدام برای افزایش اعتبار، کیفیت و توسعه بازار محصولات فناورانه و با هدف ارتقاء نوآوری و شکل گیری اقتصاد دانش­ بنیان با محوریت کسب وکارهای نوین فناور انجام شد.

در این راستا، گواهی­نامه انطباق بر مبنای انطباق مشخصه­ های عملکردی محصول مورد نظر براساس یک استاندارد ملی، بین المللی، منطقه‌­ای و جامعه­‌ای یا کارخانه‌­ای به یک محصول فناورانه اعطا خواهد شد و گواهی­نامه محصول با انطباق ویژگی‌­های مورد نظر بر مبنای خوداظهاری با عملکرد محصول در صورت نبود استاندارد ملی و بین‌­المللی صادر می‌­شود.

طرح­های مورد تائید کمیته تخصصی ارزیابی سطح فناوری استانداردسازی، در فرایند اخذ گواهی­نامه­‌های انطباق (COC) و محصول (COP)قرار خواهند گرفت.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، گواهی نامه انطباق همان تطبیق مشخصه­ های عملکردی محصول بر اساس یک استاندارد ملی یا بین‌المللی است و گواهی محصول شامل تطبیق مشخصه­‌های عملکردی اظهار شده با نتایج آزمون می شود.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا