حمایت اوقاف از طرح‌های دانش‌بنیان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون مدیریت منابع و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت که این سازمان از طرح‌های دانش‌بنیان که دارای توجیه فنی و اقتصادی برای تولید باشد حمایت می کند.

به گزارش کارآفرینی پرس، علیرضا هوشیار روز سه شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از یک حلقه چاه آب کشاورزی با هزینه کرد پنج میلیارد ریال برای پوشش ۵۰ هکتار زمین موقوفه امامزاده عبدالله فندرسک علی آباد استان گلستان، افزود: هر فردی که دارای طرح دانش‌بنیان در مرحله تولید دارد، می تواند پس از بررسی و دریافت تاییدیه در سازمان، از تسهیلات مشارکتی استفاده کند.

وی از سرمایه گذاری در حوزه موقوفه های کشاورزی سازمان برای درآمدزایی خبر داد و گفت: برای تامین آب اراضی کشاورزی موقوفه، تسهیلات از محل درآمدهای سازمان به سرمایه گذاران پرداخت می شود و بازگشت تسهیلات هم در زمان تولید در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در این مراسم وجود هشت هزار و ۴۰۰ موقوفه در بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: این نهاد سرمایه گذاری برای استفاده بهینه از موقوفه را در دستور کار قرار داده است.

حجت الاسلام روح اله سلیمانی فرد افزود: طرح های زراعی، باغی، دامی و ایجاد صنایع تبدیلی با اولویت بندی نیاز استان و دارای توجیه فنی و اقتصادی در دست پیگیری و اجراست.

وی ادامه داد: ایجاد کارخانه صنایع شیر در شهرک صنعتی علی آباد، پرداخت ۸۵ درصد هزینه آبیاری قطره ای در اراضی موقوفه به صورت تسهیلات، زراعت درختان صنعتی، احیای قنوات موقوفه استان با همکاری مردم و دستگاههای مرتبط از جمله اقدام های در دست اجرا این اداره کل است.

استان گلستان واقع در شمال کشور، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف را در خود جای داده که اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

بهره برداران بخش کشاورزی استان گلستان سالانه پنج میلیون و ۴۰۳ هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید می کنند که ۱۵ نوع آن از جمله گندم، کلزا، زیتون، پنبه و توتون دارای رتبه های نخست تولید در کشور را دارد.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا