تشریح جزئیات ارائه وام به جوانان کارآفرین

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تندگویان گفت: وزارت ورزش و جوانان از سال ۱۳۹۷ از طریق صندوق کار آفرینی امید و بانک رسالت، با مبلغ بسیار جزئی حدود ۱۳۳ میلیارد تومان در کل کشور در حوزه اشتغال ورود کرده است.

به گزارش کارآفرینی پرس، محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، در مورد اعطای وام به جوانان نیازمند گفت: بحث اشتغال، تسهیلات و وام‌هایی که پرداخت می‌شود، در اختیار وزارت کار است.

وی بیان کرد: وظیفه‌ وزارت ورزش و جوانان، سیاست گذاری است و سیاست ابلاغ می‌کند و گزارش عملکرد از دستگاه‌ها را می‌گیرد، اما برای اینکه اثبات کنیم اشتغال و تسهیلات باعث رونق می شود، وزارت ورزش و جوانان از سال ۱۳۹۷ از طریق صندوق کار آفرینی امید و بانک رسالت با مبلغ بسیار جزئی حدود ۱۳۳ میلیارد تومان در کل کشور در حوزه ایجاد اشتغال ورود کرده است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان مطرح کرد: وزارت ورزش و جوانان با مبلغ۱۳۳ میلیارد، ۷ هزار شغل ایجاد کرده است و فراخوان طرح به تمام استان‌ها داده شده و جوانان به ادارات کل ورزش و جوانان مراجعه می‌کنند. طرح‌ها در صندوق کارآفرینی امید از ۱۰۰ میلیون تومان تا ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برخوردار بوده که در طرح‌های ویژه پرداخت شده با بازپرداخت ۴ درصد است.

وی ادامه داد: در بانک رسالت فرآیند اعطای وام به کارگاه ها و مشاغل متفاوت بوده و بر اساس چرخه‌ کامل تولید است. یعنی مواد اولیه را خود بانک رسالت می‌دهد و خریدار کالا خود بانک است، اما گروه کالایی و مشاغلی که تعریف می‌کند محدود است.

تندگویان ادامه داد: به هر فردی که در کارگاه فعالیت می‌کند تا ۳۰ میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود و باز پرداخت آن ۲ درصد است، لذا حتما باید فعالیت به صورت کارگاهی باشد.

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا