چند راهکار ساده برای پیدا کردن کار به صورت آنلاین

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

پیدا کردن کار به صورت آنلاین به شما در یافتن شغل متناسب با شرایط و استعدادهایتان کمک می‌کند. دراین مطلب با نکات و مراحل کاریابی آنلاین آشنا می‌شوید.

به گزارش کارآفرینی پرس، بسیاری از کارفرمایان موقعیت‌های شغلی را در فضای مجازی منتشر می‌کنند. هدف از این‌‌ کار این‌ است که افراد بیش‌تری را جذب کنند. در‌ نهایت، می‌توانند شایسته‌ترین فرد را انتخاب کنند؛ به همین دلیل، شما باید با پروسه‌ی ارسال فرم درخواست کار آنلاین و مراحل پیدا کردن کار به صورت آنلاین به‌خوبی آشنا باشید. اگر بدانید کجا و چطور به جست‌و‌جوی کار بپردازید، می‌توانید شغلی را متناسب با شرایط و استعداد‌های خود پیدا کنید. در ادامه مطلب به راهکار‌های مناسب برای کاریابی آنلاین به‌صورت مرحله به مرحله پرداختیم.

برای  این‌ کار فقط به یک کامپیوتر، آدرس ایمیل، رزومه، معرفی‌نامه و دسترسی به اینترنت نیاز دارید. می‌توانید طبق مراحل زیر برای ساده کردن فرایند جست‌و‌جوی کار و درخواست آنلاین استفاده کنید.

۱. رزومه‌ی کاملی را برای خود تنظیم کنید

برای پیدا کردن کار به صورت آنلاین سعی کنید رزومه‌ی کاملی را برای خودتان تهیه کنید. پیش از آن‌که برای موقعیتی درخواست بدهید، رزومه‌تان را تکمیل و خودتان را به‌ صورت اجمالی معرفی کنید. رزومه باید شامل سابقه‌کار و روابط کاری کنونی شما باشد. پس از تنظیم و تکمیل رزومه، آن‌ را در فایلی با‌ عنوان «رزومه» به‌ همراه تاریخ سال جاری و نام و نام‌خانوادگی‌تان ذخیره کنید؛ در این‌ صورت، کارفرمایان به‌راحتی شما را پیدا می‌کنند.

۲. صفحات کاربری خود را در برنامه‌های مجازیِ جست‌و‌جو مشاغل به‌روز کنید

بسیاری از کارفرمایانی که در جست‌و‌جوی نیروی کار هستند، ترجیح می‌‌دهند به‌ جای خواندن رزومه‌ی شما، پروفایلتان را در اپلیکیشن‌های کاریابی بررسی کنند. صفحه‌ی کاربری شما باید به‌روز باشد؛ علاوه بر این، مطمئن شوید مطلب یا تصویری نامناسبی را منتشر نکرده‌اید که کارفرما را از استخدام منصرف کند. اگر وب‌سایتی دارید که مطالب کاری و نمونه‌کار‌هایتان را در آن به اشتراک می‌گذارید، لینک آن را به همراه رزومه پیوست کنید.

۳. برای پیدا کردن کار به صورت آنلاین بهتر است از کلمات مهم و کلیدی استفاده کنید

اگر به‌ دنبال یک موقعیت خاص شغلی هستید، کلمات کلیدی متناسب با آن را بیابید و از آن‌ها در رزومه‌تان استفاده کنید. این‌ کار به کارفرما کمک می‌کند که رزومه‌ی شما را به‌خوبی بررسی کند. برخی از شرکت‌ها از نرم افزار جذب و استخدام (ATS) استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار‌ها با جست‌و‌جوی کلمات کلیدی مخاطب خود را شناسایی می‌کنند.

اگر در رزومه از کلمات کلیدی استفاده کنید، بازدید از رزومه‌تان چند برابر می‌شود. در صورت وجود کلمات کلیدی مناسب، حتما آن‌ها را در متن رزومه به کار ببرید. 

برای مثال، اگر «کار گروهی» یکی از ارکان مهم شغلی است که در جست‌و‌جوی آن هستید، حتما از این کلمه در متن استفاده کنید. به توانایی‌های خود در این زمینه اشاره کنید.

۴. برای پیدا کردن کار به صورت آنلاین از وب‌سایت‌ها وموتور‌های جست‌و‌جو کمک بگیرید

بسیاری از شرکت‌ها فرصت‌های شغلی موجود خود را در برنامه‌های جست‌و‌جوی مشاغل آگهی می‌کنند. برای یافتن شغل محبوبتان می‌توانید در سایت‌های کاریابی مختلف جست‌و‌جو کنید. این‌گونه وب‌سایت‌ها از طریق فیلتر‌های متعدد، مانند عنوان شغل، میزان حقوق و محل کار، به شما این امکان را می‌دهند که مناسب‌ترین موقعیت را پیدا کنید؛ علاوه بر این، وب‌سایت‌های مختلفی برای کاریابی در صنایع و زمینه‌های مختلف وجود دارند.

برای با خبر شدن از تمام موقعیت‌های موجود باید در جست‌وجو به قدر لازم دقت داشته‌باشید. اگر می‌خواهید در شرکت یا سازمان خاصی مشغول به کار شوید، مستقیم به بخش «مشاغل» در وب‌سایت آن شرکت مراجعه کنید. زمانی که برای یک موقعیت شغلی در وب‌سایت شرکتی درخواست می‌دهید، نامه‌ی درخواست شما برای نرم‌افزار جست‌و‌جوی متقاضی آن شرکت ارسال می‌شود.

برای پیگیری وضعیت درخواست می‌توانید هر چند وقت یک‌ بار به سایت سر بزنید. شرکت‌های کوچک‌تر به طور معمول آدرس ایمیلی را به این کار اختصاص می‌دهند. متقاضیان از این طریق می‌توانند رزومه‌ی کاری و سایر مدارک موردنیاز را به این آدرس ارسال کنند. ایمیل شما باید خلاصه‌ای از نامه‌ی درخواست و معرفی‌نامه‌‌تان باشد. دلیل خود را از درخواست برای این شغل به‌ صورت کوتاه بیان کنید. در آخر رزومه معرفی‌نامه‌ی خود را به متن درخواست پیوست کنید.

۵. بهترین موقعیت‌ها را گلچین کنید (گزینشی عمل کنید)

شرایط و مقرات کاری را در نظر بگیرید. فقط برای مشاغلی درخواست دهید که تمام شرایطش با اهداف و استعدادهای شما هم‌خوانی داشته‌باشند. پر کردن اطلاعات فرم درخواست کمی زمان‌بَر است. زمان خود را هدر ندهید و بهترین موارد را گزینش کنید.

۶. برای هر موقعیت شغلی‌ای کاورلتر جداگانه‌ای را ارسال کنید

کاورلتر خود را به معرفی ویژگی‌های شغل موردنظر، استعدادها و توانایی‌هایتان اختصاص دهید. در چند خط کوتاه بیان کنید که چگونه می‌خواهید در این سِمَت از استعداد‌ها و قابلیت‌های خود استفاده کنید؛ هم‌چنین، نحوه‌ی استفاده از استعداد‌هایتان را در موارد مشابه در شغل قبلی بنویسید. سعی کنید در کاورلتر به مسائل اصلی بپردازید. هرچه کاورلتر شما خلاصه‌تر باشد، اشتیاق خواننده برای بررسی آن بیش‌تر می‌شود.

۷.  برای پیدا کردن کار به صورت آنلاین می‌توانید در یک اپلیکیشن کاریابی عضو شوید

اگر می‌خواهید به‌ صورت آنلاین درخواست کار دهید، باید صفحه‌ای شخصی در وب‌سایت‌ها یا برنامه‌های کاریابی درست کنید. برای این‌ کار فقط به یک نام کاربری و رمز عبور نیاز دارید. برای راحتی می‌توانید از آدرس ایمیلتان به عنوان نام کاربری استفاده کنید. بعد از درست کردن اکانت، رزومه‌ی خود را به آن پیوست کنید.

در ادامه پاسخ می‌دهیم نحوه‌ی پیوست‌کردن رزومه در سایت‌های کاریابی برای استخدام چیست؟

  • فایل رزومه را از فلش یا حافظه‌ی کامپیوتر بارگذاری و پیوست کنید؛
  • متن رزومه را کپی و در کادر مربوط به رزومه در اپلیکیشن کپی کنید؛
  • سابقه‌کارتان را به صورت دستی در کادر مربوط وارد کنید.

بعضی از سایت‌ها به صورت خودکار مشاغل متناسب با رزومه‌ی شما شناسایی می‌کنند و در اختیارتان قرار می‌دهند. اطلاعات رزومه را بررسی کنید. مطمئن شوید که آن‌ها را به‌درستی وارد کرده‌اید.

۸. مطمئن شوید که درخواست‌هایتان بدون خطا، کامل و بدون نقص باشند

اگر می‌خواهید شانستان را در گرفتن مصاحبه افزایش دهید، از درستی املا، قواعد نگارشی و محتوای درخواست خود مطمئن شوید. برای جلوگیری از ایجاد سوءتفاهم، باید هر‌گونه اطلاعاتی که در فرم درخواست وارد می‌کنید، کاملا صادقانه و دقیق باشند.

۹. به اپلیکیشن‌های کاریابی خود را مرتبا سر بزنید

برای پیدا کردن کار به صورت آنلاین سعی کنید همیشه پیگیر اپلیکیشن‌های کاریابی‌ای که در آن‌ها عضو هستید، باشید. پیوسته به آن‌ها سر بزنید که در صورت تماس کارفرما برای دعوت از شما در مصاحبه، بدانید که از طرف کدام سازمان و برای چه موقعیتی با شما تماس گرفته‌اند. اگر برای کار در شرکتی درخواست داده‌اید و فردی را در آن شرکت می‌شناسید، با تماس تلفنی یا ایمیل به او بسپارید که وضعیت درخواست شما را پیگیری کند.

به‌ طور معمول، تا ۱ هفته بعد از ارسال درخواست پیگیر وضعیت آن باشید. بسیاری از کارفرمایان به همه‌ی درخواست‌ها به‌ صورت هم‌زمان رسیدگی می‌کنند. اگر بازه‌ی زمانی خاصی برای پاسخ به درخواست‌ها اعلام شده‌است، تا پایان بازه‌‌ی مذکور پیگیر وضعیت درخواست خود باشید. برای مثال، اگر پایان مهلت تا ۱ ماه بعد از تاریخ انتشار آگهی است، تا ۱ ماه برای پیگیری وضعیت درخواست به سایت سر بزنید.

۱۰. برای پیدا کردن کار به صورت آنلاین سعی کنید پشتکار داشته‌باشید و  ارسال درخواست را متوقف نکنید

پیدا کردن حرفه‌ی جدید زمان‌بَر است؛ پس نا‌امید نشوید و ارسال درخواست را متوقف نکنید. حتی اگر برای مشاغل بسیاری درخواست داده‌اید، هم‌چنان شبکه‌ی ارتباطی مجازی یا حقیقی خود را حفظ کنید. ارتباطات گسترده به شما کمک می‌کنند که اگر برای شغلی آگهی منتشر نشده‌است، از طریق دوستان از آن باخبر شوید.

در این مدت، از حمایت و پشتیبانی خانواده و دوستانتان بهره‌مند شوید و اعتمادبه‌نفستان را از دست ندهید. اگر با امیدواری و تلاش به جست‌و‌جو ادامه دهید، سرانجام موفق خواهید شد که کاری را متناسب با شرایطتان پیدا کنید.

خلاصه

برای پیدا کردن کار به‌صورت آنلاین، در ابتدا باید یک رزومه‌ی مناسب تهیه کنید و آن را در سایت‌های کاریابی مختلف قرار دهید. همچنین باید به‌طور مرتب در سایت‌های کاریابی به جست‌و‌جو بپردازید و به آن‌ها را در فواصل زمانی کوتاه چک کنید تا در صورت تماس کارفرما، بدانید از چه سازمانی و برای چه موقعیت شغلی‌ای با شما تماس گرفته‌است. امیدواریم مطالعه‌ی این مطلب به شما در یافتن شغل دلخواهتان کمک کرده‌باشد. تجربیات خود در مورد کاریابی به‌صورت آنلاین را با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
کاربومindeed.com
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا